سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان یزد از ایجاد پلیس اختلال رفتار به منظور ساماندهی بیماران دارای اختلال روان حاد در کلانتری‌های یزد خبر داد.

عباس متولی پور گفت: با توجه به ابلاغ قوه قضائیه مبنی بر ورود ضابطین قضایی و کلانتری‌ها برای ساماندهی و انتقال افراد دارای اختلالات روانی حاد به بیمارستان روانپزشکی برای درمان، پیشنهاد دادیم ترکیبی از پلیس- روانشناس در پلیس ۱۱۰ و کلانتری‌ها برای مداخله مؤثر ایجاد شود.

به گفته او یکی از چالش‌های بهزیستی ارجاع اولیه بیماران اعصاب روان به این سازمان است و بر اساس ابلاغ قوه قضائیه ارجاع بیماران اعصاب روان حاد به بیمارستان اعصاب روان برعهده ضابطین قضایی است.

او گفت: بیمارستان پس درمان نهایی در صورتی که فرد، خانواده‌ای برای پذیرش نداشت باید او را به بهزیستی برای نگهداری ارجاع دهد.
سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی یزد گفت: دستورات قضایی برای پذیرش و ترخیص بیماران روانی بسته است و از قضّات خواست برای ارائه خدمات تخصصی به ارجاع شوندگان دستورات را به صورت باز تحت عنوان پذیرش در مراکز بهزیستی اعلام کنند.

متولی پور گفت: این امر باعث می‌شود بهزیستی با توجه به شرایط و نوع خدمتی که فرد نیاز دارد اقدام به پذیرش آن‌ها در مراکز تحت نظارت نماید.

او گفت: کودک آزاری‌هایی با هدف ارشاد قضایی صورت میگیرد و بسیاری از خانواده‌ها برای فرار از مسئولیت نگهداری فرزندان سرپرستی آن‌ها را به بهزیستی واگذار می‌کنند.

متولی پور گفت: ضرورت است قضّات در موارد اعلامی از سوی بهزیستی برای ارشاد قضایی، سختگیرانه‌تر عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار