ایران برای اولین بار میزبان مسابقات "IWAS" می شود

ایران برای اولین بار میزبان مسابقات زمستانی IWAZ می شود.

عضو هیات اجرایی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو مریم شکوهی درخصوص میزبانی ایران جهت برگزاری مسابقات زمستانی گفت: فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو (IWAS) همیشه در بخش رشته‌های تابستانی میزبان رویداد‌ها بوده است.

به گزارش  وزارت ورزش و جوانان شکوهی ضمن اشاره به برگزاری هرساله بازی‌های جهانی و جهانی جوانان (IWAZ) گفت: روند برگزاری مسابقات به این صورت است که کشور‌هایی که علاقمند به برگزاری مسابقات هستند، درخواست میزبانی می‌دهند و پس از بررسی توسط فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های ویلچری و قطع عضو قراردادی منعقد می‌شود و کمیته برگزاری کار را آغار می‌کند.

شکوهی در ادامه با اشاره به برگزاری بازی‌های زمستانی برای اولین بار در راستای توسعه رشته‌های ورزشی گفت: پس از مطرح شدن این موضوع در هیات رئیسه، بنا شد برای برگزاری بازی‌های زمستانی (IWAS) این رویداد را نیز به برنامه بازی‌ها اضافه کند.

وی افزود: در این راستا این موضوع را به مسئولین کمیته بین‌المللی پارالمپیک ایران مطرح کردیم و مورد تایید قرار گرفت و ایران برای اولین بار میزبان رویدادی شد که قرار است نخستین بار برگزار شود.

مریم شکوهی با اشاره اینکه رشته‌های زمستانی زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) هستند، گفت: پس از اینکه این موضوع در کمیته اجرایی مطرح شد و بازدیدی که از پیست دیزین داشتند، نگاهشان به میزبانی مثبت بود. همچنین جلساتی با مسئولین رشته‌های زمستانی کشور داشتیم و در حال انجام مذاکراتی با کمیته IWAS و IPC در راستای وارد شدن این رویداد در تقویم این دوره از مسابقات جهانی کمیته بین المللی پارالمپیک هستیم و نتیجه نهایی در جلسات بعدی اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار