اختصاصی؛

جهانفکریان: یک درصد فدراسیون حمایت می‌کرد مهاجرت نمی‌کردم/با این شرایط تصمیمی برای بازگشت ندارم

بانوی سابق وزنه برداری ایران گفت: بعد از المپیک نه تنها شرایط بهتر شد، بلکه بدتر هم شد و یک نفر از فدراسیون با من تماس نگرفت.

پریسا جهانفکریان ملی پوش وزنه برداری بانوان کشورمان درباره مهاجرت از ایران گفت: من حدود ۵ سال است که وزنه برداری را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و اولین بانویی بودم که توانستم سهیمه المپیک را کسب کنم، متاسفانه مشکلاتی در فدراسیون وجود دارد که هر روز بیشتر هم شد و من دیگر به جایی رسیدم که اگر بخواهم در ایران بمانم باید قید وزنه برداری را بزنم. به هر حال من همه زندگی خودم را در ورزش گذاشتم و نمی‌خواستم این رشته را رها کنم و با تمام سختی‌هایی که داشت تصمیم گرفتم مهاجرت کنم.

پریسا جهانفکریان بانوی وزنه برداری کشورمان دیشب با انتشار پستی با عنوان «خداحافظ ایران من» خداحافظی خود را با وزنه برداری ایران اعلام کرد. جهانفکریان در این پست که با «هیس، دختر‌ها فریاد نمی‌زنند!» آغاز شده است درد و دل‌ها و گلایه‌هایی را مطرح و در انتها هم تاکید کرد که «این حرف‌ها تمام وداع من است با ایران»

بعد از المپیک هیچ کدام از مسئولان فدراسیون با من تماس نگرفتند

بعد از داستان‌هایی که در المپیک به وجود آمد خواستم از ایران بروم، اما گفتم صبر کنم شاید شرایط بهتر شود و مسئولان فدراسیون حمایتی از من انجام دادند، اما الان ۹ ماه از مسابقات المپیک می‌گذرد و نه تنها شرایط بهتر نشد، بلکه وضع خیلی بدتر هم شد. با این شرایط تصمیمی برای بازگشت ندارم. من  حتی جایی برای تمرین کردن نداشتم و تجهیزات کافی هم برای تمرین در اختیار من گذاشته نشده بود. حتی در این مدت یک تماس هم از سوی مسئولان فدراسیون با من گرفته نشد. من بعد از اینکه سهمیه المپیک را کسب کردم قرار شد پاداش آن به من پرداخت شود، اما یک ریال هم به من پرداخت نکردند. در این مدت هیچ حق و حقوقی به من داده نشد و هر هزینه‌ای که انجام دادم به صورت شخصی بود.

پریسا جهانفکریان در آخرین مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو موفق شد جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد، اما به خاطر اینکه از شانس خود برای گرفتن سهمیه المپیک اطلاع نداشت به عمل جراحی دست خود پرداخت و به همین دلیل نتوانست المپیک را تجربه کند.

من فعلا در آلمان حضور دارم و کار‌های مربوط به اقامتم را انجام می‌دهم و بعد از آن درباره آینده تصمیم خواهم گرفت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهترین تصمیم را گرفتی. موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو بشین وردل گلشیفته وکیمیا ایران شیرزن وشیرمرد زیاد داره نیازی به وطن فروش نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه یک‌درصد هم نمیخواستم حمایت کنن اصلا کسی رو نمیفرستادن،این همه تمرین و خرج سفر رو از جیب دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیزان ورزشکار باور کنید از شما بهتر و قویتر هم هست و وقت بیشتری برای ورزش میزارن از جیب خودشان اما خودشونو اویزون فدراسیون این چیزا نمیکنن حقیقت اینه شماها پول پرستید و واسه پول حتی وطن خودتونم میفروشید :)) وگرنه همینکه بین این همه ادم شما میتونید برای مملکتتون برید رو تشک تخته یا چمن و... خودش نهایت افتخاره بقیش بهانه است .
Iran (Islamic Republic of)
یاسان
۱۷:۰۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینم آدم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون جا بمون و ایران نیا اینجا کشور نخبه کشی و استعداد کشیه منم تصمیمی که گرفتی رو قبول دارم اگر امکان فرار از این کشور بود منم میرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی یک آدم بی لیاقت تو راس یک مجموعه باشه باعث عقب ماندگی تو مجموعه میشه...دشمنان داخلی ما به مراتب خطرناک‌تر از دشمنان خارجی این سرزمین هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قبل از اینکه این ورزشکار رو سرزنش کنیم که چرا رفت و چرا این کار رو کرد؟ بد نیست نگاهی به عملکرد مدیران نالایق و ناکارآمد داشته باشیم که اونها کار رو به اینجا رساندند.و واقعا فکری در این دولت جدید بشه ، تدبیری اساسی.که اینقدر ورزشکار نخبه از دست ندیم، و مهاجرت نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوش اومدی
بری که دیگه برنگردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونقدر که مسئولین به دنبال پول و حقوق نجومی شان هستند که دیگه بیچاره ها وقت واسه حمایت و پیشرفت پهلوانای کشورمان ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا متاسفم برای این مسئولان
آخرین اخبار