معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:بر اساس آمار‌های موجود، به ۹۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان واکسن کرونا تزریق شده است.

فاطمه ترکمان اسدی در ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت:در زمینه تزریق واکسن ۹۳/۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان همدان نوبت اول، ۸۳/۵ درصد ۲ نوبت و ۳۹/۸ درصد نیز هر سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او گفت: تکمیل این فرایند برای واکسیناسیون کلی با دریافت هر سه نوبت بسیار لازم و ضروری است بنابراین  تاکید بر تزریق هر سه نوبت به عنوان اصل مهم علمی برای ارتقای سطح ایمنی بدون افراد در مقابله با ویروس کرونا کاملا ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به لحاظ جمعیتی (جامعه هدف برای تزریق واکسن و افراد غیرهدف کمتر از ۵ سال) ۷۷ درصد از کل جمعیت  استان همدان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند که تلاش ما زمینه سازی برای تکمیل واکسیناسیون عمومی و تشویق و ترغیب افراد به خصوص واجدین رده سنی ۵ تا ۱۲ سال برای دریافت واکسن کرونا است.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ترکمان گفت:آمار مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در همدان کاهش قابل توجهی یافته است که در برخی از مراکز تجمیعی آمار مراجعه روزانه افراد برای واکسیناسیون به یک تا ۲ نفر کاهش یافته و به همین دلیل در شهر همدان تنها مرکز تجمیعی دارالقرآن همچنان مشغول فعالیت است که البته کار تزریق واکسن در تمامی مراکز خدمات بهداشتی انجام می‌شود.

او گفت: استان همدان در زمینه واکسیناسیون مادران باردار وضعیت مطلوبی دارد به نحوی که ۱۰۰ درصد یک هزار و ۱۰۰ مادر باردار این استان نوبت اول و ۹۷ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:آمار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون در تمامی شهرستان‌های استان به غیر از فامنین بسیار خوب و منطقی است، در شهرستان فامنین ۷۲ درصد خدمات دهندگان به مردم واکسن کرونا را تزریق کرده اند در حالی‌که این آمار در شهرستان‌های بهار، رزن و درگزین ۱۰۰ درصد است.

به گفته ترکمان اسدی، آمار بیماران سرپایی، میزان مراجعه به مراکز شبانه روزی و مراکز ۱۶ ساعته استان همدان کاهشی است، اما هفته گذشته و با توجه به ایام تعطیلات شاهد افزایشی مقطعی در این آمار بودیم.

او گفت: میزان مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها نیز در هفته گذشته حدود ۹ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان ابتلا کودکان به ویروس کرونا، حدود ۳۰ درصد تخت‌های عادی و ۶۳.۱ درصد تخت‌های بخش ویژه مراکز درمانی استان توسط اطفال مبتلا به ویروس کرونا اشغال شده است.

 از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، پنج شهرستان «اسدآباد، بهار، ملایر، رزن و درگزین» در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.