مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۲۱ نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

اربابی گفت: بر اساس مصوبات آیین نامه ۱۴۰۱، افراد فاقد بیمه سلامت در سه دهک اول درآمدی در کشور شناسایی شدند که از مجموع ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کل کشور، ۱۰ هزار و ۲۱ نفر در استان فاقد بیمه سلامت بودند.

او گفت: طی هفته گذشته این افراد به صورت خودکار تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند که می‌توان گفت به طور کلی هم اکنون ۴۰۰ هزار نفر در استان چه به صورت رایگان و چه با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اربابی گفت: افراد برای اطلاع از پوشش بیمه‌ای خود می‌توانند از راه‌هایی مانند مراجعه به دفاتر پیشخوان، شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶*، مراجعه به درگاه بیمه سلامت به سایت بیمه سلامت و یا برنامه موبایلی بیمه سلامت استفاده کنند.

۱۰۰ قلم داروی غیر بیمه‌ای در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ قلم دارویی که قبلا از تعهد بیمه خارج شده بود و یا در تعهد سازمان نبوده هم اکنون و در اولین گام در تعهد بیمه سلامت قرار گرفت که شامل انواع دارو‌های خاص و عادی می‌شود.

او گفت: هیچ گرانی و افزایشی در پرداختی مردم برای دارو‌هایی که توسط پزشک برای افراد تجویز می‌شوند اتفاق نمی‌افتد.

اربابی گفت: همچنین بیمه سلامت در بحث ترک اعتیاد نیز ورود پیدا کرده است و بخشی از مبالغ افراد برای ترک اعتیاد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند که به این منظور پارسال دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۱۱ مرکز ترک اعتیاد پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار