ده تیم جهادی با حضور در روستای سیسکان، خدمات مختلفی را در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و پزشکی به اهالی این روستا و دیگر روستا‌ها ارائه کردند.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های کم برخوردار در سطح کشور است و برگزاری اردو‌های جهادی در روستا‌های استان می‌تواند کمی از محرومیت افراد ساکن در آن بکاهد.

این بار جهادگران به روستای سیسکان بخش مرکزی شهرستان بیرجند رفتند و به مردم این روستا خدماتی در حوزه‌های پزشکی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کردند.

علاوه بر مردم سیسکان، اهالی روستا‌های مجاور نیز از خدمات گروه‌های جهادی بهره‌مند شدند.

خشنودی مردم، سرمایه ای برای جهادگران

یکی از جهادگران حاضر در اردو گفت: برای کار دندانپزشکی به اردو اعزام شده ام و با معاینه اولیه، افرادی را که به خدمات بیشتری احتیاج دارند به بیرجند ارجاع می‌دهم.

او گفت: خوشحالی و رضایت مردم روستا‌ها بزرگترین سرمایه‌ای است که می‌توانیم روی آن حساب باز کنیم و خشنودی مردم، خشنودی خدا را در پی دارد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از جهادگران که در حوزه فرهنگی مشغول به کار بود گفت: از آن جایی که زکات علم نشر آن است، بر آن شدم تا به صورت رایگان دانش خودم را در اختیار بقیه قرار دهم.

یکی از اهالی روستای سیسکان نیز گفت: با آمدن گروه‌های جهادی بخشی از مشکلات مردم حل شد و افرادی که توانایی حضور در شهر را نداشتند، به صورت رایگان خدمات دریافت کردند.

حضور ده تیم جهادی در روستای سیسکان

اکبری مسئول مرکز نیکوکاری خادمین مقام سید الرقیه بیرجند گفت: خدمات ارائه شده به مردم سیسکان از سوی جهادگران این مرکز نیکوکاری و گروه جهادی زمینه سازان ظهور بوده است.

او گفت: ده تیم شامل تیم‌های دندانپزشکی، تخصص‌های مختلف پزشکی، اجتماعی و فرهنگی در این اردو حضور داشتند و به ۷۰ خانوار روستای سیسکان و روستا‌های مجاور خدمات رسانی کردند.

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در بازدید از این اردو گفت: هم اکنون تنها خدمات عمومی پاسخگوی نیاز روستائیان نیست.

او گفت: باید گروه‌های جهادی تخصصی شوند و علاوه بر نیاز‌های عادی مردم، در یک حوزه خاص به رفع مشکلات بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.