سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از بروز صف جلوی نانوایی‌ها گفت: از امروز ۵۰ نانوایی در سطح شهر ارومیه به صورت دو شیفت فعال و نام مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند.

امید زینالی گفت: آرد مورد نیاز برای افزایش ساعات کار این ۵۰ نانوایی تامین و به سهولت در اختیار آنها قرار گرفته تا با افزایش پخت، نان مورد نیاز مردم را تامین کنند.

به گفته او ، در حوزه گندم ارد و نان استان هیچ کاهشی در سهمیه نداشتیم و بالطبع، افزایشی هم در قیمت ایجاد نشده اابته صف‌های ایجاد شده مقابل نانوایی‌ها به خاطر جو روانی موجود در جامعه است.

زینالی می گوید: طبق برنامه زمان بندی دولت، تا آخر سال هیچ افزایشی در حوزه آرد و نان نداریم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با همان قیمت سابق، نان به آنها عرضه خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: در حوزه تامین گندم و آرد استان تاکنون مشکلی نداشته و بعد از این هم نخواهیم داشت زیرا در حال حاضر برنامه حمل گندم به استان و سیلوها منظم و بدون وقفه ادامه دارد.

زینالی با اشاره به اینکه عمده تجمع ایجاد شده جلو نانوایی‌ها مربوط به نان لواش بوده و بیشتر بخاطر جو روانی ایجاد شده، است، گفت: مردم در تامین نان سنگک، بربری و روغنی طبق روال عادی به نانوایی‌ها مراجعه و نان مورد نیاز را تهیه می‌کنند.

او می گوید: البته مطمئن هستیم که در خصوص نان لواش هم، مشکل تا چند روز آینده و فروکش کردن فضای ایجاد شده، رفع خواهد شد.

زینالی در خصوص بازرسی از نانوایی‌ها گفت: همکاران ما، هر روز در سطح شهرها حضور داشته و نسبت به بازرسی از این واحدها اقدام می‌کنند و اگر تخلفی صورت بگیرد، با تشکیل پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی می گوید: در این بازرسی‌ها، واحدهایی با تخلف مکرر، با کاهش و فطع سهمیه مواجه می‌شوند.

زینالی در مورد سرانه مصرف نان هم گفت: سرانه مصرف ماهیانه نان در استان ۷.۵ کیلوگرم است که این مقدار در کشور ۶ کیلوگرم است البته هیچ مشکلی در زمینه تامین این سرانه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.