معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار توییتی اعلام کرد توسط پلیس آلمان در مسیر بازگشت از تهران در فرودگاه فرانکفورت متوقف شده است.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار توییتی اعلام کرد حین بازگشت از تهران و در مسیر بروکسل در فرودگاه فرانکفورت و توسط پلیس آلمان متوقف شده است.

مورا که به تازگی برای گفتگو درباره احیای توافق هسته‌ای و از سرگیری مذاکرات وین به تهران سفر کرده است در توییتی نوشت: پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت هنگامی که از تهران برمی گشتم و در مسیر بروکسل بودم، متوقفم کرد. هیچ توضیحی برای آن داده نشد. یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی هایم را گرفتند.

بازداشت انریکه مورا

او در توییت دیگری نوشت: در حالی که هنوز منتظر ادامه سفرم به بروکسل هستم، می‌خواهم تاکید کنم که در تهران، لزوم توقف اعدام «احمدرضا جلالی» را مطرح کردم و خواستار آزادی او به دلایل بشردوستانه شدم.

مورا سپس در توییتی نوشت: اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل در وین و مسئول کارگروه ایران در بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده‌ایم. ما را جدا نگه داشتند. امتناع از ارائه هرگونه توضیح در مورد آنچه که رخ داد به نظر می‌رسد نقض کنوانسیون وین است.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه به تهران آمده بود و دیشب تهران را به مقصد بروکسل ترک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک عده آدم و دیپلمات دوزاری بی اعتبار آمریکایی و اروپایی شدند طرف ایران برای مذاکره برجام چند سال وقت ما را گرفته اند بعد که امضا میکنیم یک خری در آمریکا میزنه زیرش در اروپا هم هیچ دولتی اجراش نکرده ، خوب اینها که حرفشان و سندشان 2 زار هم اعتبار نداشته پس متوجه نیستیم چرا ایران دنبال اینها افتاده چرا اینها را اصلا راه میدهد داخل ایران چرا با اینها جلسه میگذاره ؟ اینهم این هیات آخری که حتی نمیتواند اجازه یک پرواز معمولی داشته باشد بازداشتش کردند !! موبایل و کیف پولش را هم گرفته اند ! من بودم دیگه اصلا اجازه ورود به ایران هم نمیدادم باید شخص رئیس جمهور آمریکا خودش بیاید حرف بزنیم
آخرین اخبار