عضو هیات علمی گروه لیزر دانشکده فیزیک دانشگاه سمنان گفت: دستگاه خانگی حکاکی و برش لیزری در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی شد و به مرحله تجاری‌سازی رسید.

آقای  عجمی گفت: با توجه به اینکه نمونه‌های صنعتی موجود در بازار وارداتی یا تولید داخل با قدرت بالاتر لیزر، فضای بیشتر و هزینه متوسط بین ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان برای اشتغال خانگی و کارگاهی مناسب نیست، ایده بومی سازی و طراحی "دستگاه لیزر گرافی "در این شرکت فناور اجرایی شد.

در حالیکه برای ایجاد هر شغل در شرایط فعلی تا ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برآورد می‌شود، ولی این دستگاه با هزینه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی و اتصال به یک دستگاه رایانه خانگی می‌تواند یک شغل با درآمد مستمر ایجاد کند و همچنین به عنوان دستگاه آموزشی در مراکز علمی دانش آموزی و دانشجویی نیز کاربرد دارد.

دستگاه و نرم افزار بومی سازی شده آن به صورتی ساخته شده است که هر ورودی نظیر عکس و طرح جست وجو شده در اینترنت و حتی عکاسی شده با تلفن همراه را می‌پذیرد و هر کاربر می‌تواند با یک دانش سطح متوسط رایانه‌ای در مدت کمتر از ۴ ساعت کار با آن را آموزش ببیند و برای استفاده از آن نیاز به تخصص یا گروه فنی همکار نیست.

استفاده از این ابزار بی دقت و وقت گیر است و کارایی و ظرافت اثر را کم می کند ، اما دستگاه ابداعی با دقت بسیار بالا و سرعت مطلوب هرگونه طرحی را روی مواد مختلف پدید می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.