چهارمین جشنواره بومی و محلی با معرفی مشاغل خانگی و صنایع دستی و ثبت مالکیت معنوی نون شیرینوک (شیرینی سنتی صغاد) در شهر صغاد آباده آغاز به کار کرد.

حمیدرضا شیبانی دبیر جشنواره بومی و محلی صغاد گفت: این جشنواره امروز پنج شنبه بیست و دوم و فردا جمعه بیست و سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ بعد از ظهر در محل مجموعه ورزشی تختی پذیرای بازدیدکنندگان است.

در حاشیه این جشنواره، بازی‌های محلی و سنتی و بومی نیز انجام می‌شود. صنایع دستی در این جشنواره شامل صنایع سنگی، صنایع چوب، صنایع پوستی و چرمی است که از زمان صفویان در این شهر رواج داشته و هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: از جمله مشاغل مردان می‌توان به شیوه‌کشی و گیوه‌دوزی (ملکی) اشاره کرد؛ و از دیگر مشاغل خانگی زنان بخصوص مادران مسن رووارچینی و قالی‌بافی و بافتنی به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره بومی و محلی در شهر صغاد آباده

با تماشای غرفه‌های ظرف قدیمی و حکاکی شده از جنس مس و نقره با تاریخ نیاکان و گذشتگان خودمان آشنا می‌شویم.

اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر صغاد و گروه آئینی سنتی فارس شمالی و کمیسیون بانوان و انجمن فرهنگ دوستان و عوامل اجرایی در برگزاری این جشنواره نتیجه خروجی مثبت در زمینه کارآفرینی است که ما موفق شویم تولیدات جزئی را از خانه‌ها بیرون بیاوریم و به تولیدات کلی تبدیل کنیم و تولید صنایع دستی در خانه‌ها به کارگاه‌های کوچک انتقال دهیم.

جشنواره بومی و محلی در شهر صغاد

گیوه دوزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.