سروری گفت: شورای عالی استان‌ها از طریق دولت و کمیسیون کلانشهر‌ها پیگیر فرونشست زمین هستیم تا علت و راهکار این موضوع را پیدا کنیم.

پرویز سروری در نطق پیش از دستور خود در آغاز پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، گفت: تعاملات ما با دستگاه‌های دیگر مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی در حال نتیجه دادن است. اما رابطه با قوه قضائیه براساس انتظارات ما شکل نگرفته است و کار‌های زیادی برای همکاری داریم؛ بنابراین پیگیر برقراری این ارتباط هستیم. بسیاری از مصوبات مجلس که منجر به افزایش اختیارات شورا‌ها می‌شود از سوی شورای نگهبان رد می‌شود و ما تلاش کردیم از ارتباطی که در مجلس داریم استفاده کنیم تا مجلس بر روی مصوبات خود اصرار کند و مصوبات به مجمع تشخیص ارسال شود و ما مسائل را از آنجا پیگیری کنیم.

به گفته رئیس شورای عالی استانها در ماه‌های اخیر خبر‌های بسیار بدی از سراسر کشور به ویژه مناطق تاریخی ما مانند استان‌ها فارس و اصفهان در زمینه فرونشست زمین رسیده است و هر روز شکل خطرناک تری به خود می‌گیرد. ما با یک بحران جدی مواجه هستیم. در همین تهران هم چند مورد فرونشست زمین داشته‌ایم. اگر فکری به حال این مشکل نکنیم می‌تواند تبدیل به یک فاجعه ملی شود. مانند خطرات دیگر نیست که زودگذر باشد. از همین رو ما هم از طریق دولت و هم از طریق کمیسیون کلانشهر‌ها پیگیر هستیم تا علت و راهکار این فاجعه را پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار