معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: تجهیز کامل و همچنین نوسازی تجهیزات امدادی هلال احمر در استان اصفهان نیازمند تخصیص اعتبارات کافی است.

داریوش کریمی گفت: برغم تمام مشکلات و تنگنا‌های مالی سعی شده با نظارت و بهسازی وسایل و تجهیزات مشکلی در امدادرسانی و کمک رسانی رخ ندهد، با این وجود تخصیص اعتبارات لازم است.

گرانی تجیهزات، قطعات و وسایل در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و به همین دلیل نوسازی سخت‌تر شده است.

به گفته او میانگین عمر خودرو‌های امدادی هلال احمر این استان ۱۰ سال برآورد می‌شود که پنج سال بیشتر از استاندارد جهانی است.

با وجود اختلاف عمر یاد شده، نظارت و بازرسی خودرو‌های امدادی سبب شده که آن‌ها از کیفیت و کارایی خوبی برخوردار باشند و مشکلی در امدادرسانی نداشته باشیم.

کریمی از فعالیت ۴۲ پایگاه امداد جاده‌ای در استان اصفهان خبردادو گفت: بر اساس آمایش سرزمینی محور‌های اصلی استان کمبود پایگاه ثابت هلال احمر ندارد، اما یکی دو محور جدید زیر بار ترافیکی و نیازمند احداث پایگاه است که در این ارتباط پیگیری می‌کنیم.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمراستان اصفهان می‌گوید بالگرد امدادی مورد استفاده این نهاد مدل ۴۱۲ و از بهترین نمونه‌های موجود است که به غیر از داخل استان برای امدادرسانی به استان‌های همجوار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کریمی درباره میزان زمان امدادرسانی حوادث در استان اصفهان گفت: این رقم بطور میانگین در طول سال ۱۱ دقیقه و یک ثانیه است.

بطور کلی ۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد و بر همین اساس کشورمان جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود.

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.