نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر خدا و معنویت حذف شود زندگی معنا پیدا نمی‌کند

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی گفت: مدرنیته انسان را دچار از خودبیگانگی کرده و با ادعای تمدن غربی، بشر آزاد نمی‌شود و اگر خدا و معنویت حذف شود زندگی معنا پیدا نمی‌کند.

او در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی و هنری اذان منتظران، اظهار کرد: جشنواره‌های این چنینی برای این است که ما اعلام کنیم بدون نماز و ارتباط با حقیقت بی‌نهایت، نمی‌توانیم معنی زندگی را پیدا کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: معنویت، بشر را با خود آشتی می‌دهد و همچنین اذان، وحی الهی و پر از نکات عرفانی است و این جشنواره‌ها برای آشتی انسان با خودش است.

حجت‌الاسلام شعبانی گفت: چه لذتی بالاتر از فهم این حقیقت که مهندس این عالم، رحمان است و ما غرق در رحمت الهی هستیم. اذان چشم انسان را باز می‌کند و آن‌چیزی است که بشر را با خود آشتی می‌دهد و آنچیزی که وجود انسان را ارزش‌گذاری می‌کند، معنویت است.

امام جمعه همدان گفت: امروز بشر با تکنولوژی و مدرنیته زندگی می‌کند و وقتی این تمدن را تحلیل می‌کنیم با برخی نواقص زندگی بشر مواجه می‌شویم.

به گفته او امروز بشر با از خودبیگانگی مواجه شده، انسان به خود نگاه ابزاری و بازاری پیدا کرده و خود را برای فروش عرضه می‌کند و برده تکنولوژی شده در صورتیکه بشر باید سوار تکنولوژی باشد از طرفی یکی از نتایج تکنولوژی، این است که بشر آزادی خود را از دست داده و خودش اندیشه و تحلیل نمی‌کند و رفتار افراد دیکته شده در فضای مجازی است همچنین جریان پوچ‌گرایی نیز انسان را درگیر خود کرده است.

حجت‌الاسلام شعبانی گفت: بشری که اسیر سیستم شده، اما باید آزاد شود با ادعا‌های تمدن غربی بشر آزاد نمی‌شود و راه حل نجات بشر و آن چیزی که به زندگی بشر، هدف می‌دهد، آنجایی است که بشر ابتدا و انتهای زندگی را آزاد ببیند و اذان با "الله" آغاز و پایان پیدا می‌کند و به زندگی معنا و هدف می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: زندگی بدون "انا لله و انا الیه راجعون" معنا پیدا نمی‌کند.

او گفت: اگر خدا و معنویت حذف شود زندگی معنا پیدا نمی‌کند و آن‌چیزی که انسان را دچار مشکل می‌کند، خلا معنویت است و در ۱۵ سال گذشته، عرفان کاذب در غرب، درست شده، چون بشر احساس کرده نمی‌تواند خود را پیدا کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.