سرانجام تبلیغات توئیتر پس از مالکیت ایلان ماسک

برخی از آژانس‌های تبلیغاتی معتقدند که ایلان ماسک به سمت شخصی سازی توئیتر پیش خواهد رفت و نقش تبلیغات در این پلتفرم کاهش می‌یابد.

بسیاری از فعالان صنعت تبلیغات نگران هستند که قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خصوصی کردن شرکت توئیتر می‌تواند پایان تجارت تبلیغاتی پلتفرم رسانه‌های اجتماعی باشد. اما در هفته‌های پس از ۲۵ آوریل، زمانی که مدیر اجرایی تسلا این معامله را اعلام کرد، نگرش‌ها به نسخه آینده توئیتر در حال تغییر است.

به گزارش reuters، خوش بینی به دو صورت در حال اجرا است و انجام است. برخی از خریداران تبلیغات امیدوارند معاملات بهتری را از شرکتی که در حال گذار گسترده است، استخراج کنند. به گفته مدیران تبلیغاتی که با رویترز صحبت کردند، دیگران بیان می‌کنند که ماسک می‌تواند محصولات جدید را با سرعت بیشتری عرضه کند. اعتقاد بر این است که فشار ماسک برای توسعه سریعتر محصول، کاربران جدید بیشتری را جذب خواهد کرد که پایه و اساس یک محیط بازاریابی بهتر خواهند بود.

اما به نظر می‌رسد ماسک نظر دیگری داشته باشد. ایلان ماسک در توییتی عنوان کرد که این شرکت باید جایی برای آزادی بیان باشد و اتکای پلت فرم به تبلیغات برای کسب درآمد را زیر سوال می‌برد. طبق اسلاید‌هایی که ماسک به سرمایه گذاران ارائه کرد، او انتظار دارد که توئیتر تا سال ۲۰۲۸ از ۲۲۹ میلیون کاربر در سه ماهه اخیر به ۹۳۱ میلیون کاربر برسد و درآمد تبلیغات به بیش از دو برابر به ۱۲ میلیارد دلار برسد که حدود ۴۵ درصد از کل درآمد آن را در همان زمان نشان می‌دهد.

 توئیتر و ایلان ماسک

علیرغم اظهارات مکرر ماسک مبنی بر به حداقل رساندن سانسور محتوا در این پلتفرم، او روز دوشنبه در ویدئویی با تیری برتون، مدیر صنعت اتحادیه اروپا ظاهر شد تا درباره قانون خدمات دیجیتال آتی که پلتفرم‌ها را ملزم به مهار محتوای غیرقانونی می‌کند، بحث کند. ماسک گفت که او "بسیار با قوانیم هم عقیده بود با هر چیزی که [برتون]گفت موافق بود. "

نظرات شرکت‌های تبلیغاتی

در کوتاه مدت، برخی از آژانس‌های تبلیغاتی در حال حاضر به مشتریان توصیه می‌کنند که نگاهی تازه به تجارت با توئیتر داشته باشند. یکی از مدیران آژانس تبلیغاتی که نخواست نامش فاش شود، گفت که انتظار دارند مذاکرات در ماه‌های آینده برای کاهش قیمت‌های تبلیغات از طرف برخی مشتریان آغاز شود، زیرا توئیتر ممکن است در طول دوره عدم اطمینان قبل از اینکه ماسک قرارداد خرید خود را ببندد، انعطاف‌پذیرتر باشد.

ایلان ماسک

لیزی گلیزر گفت، Code۳، آژانسی که با برند‌های بسیار معروفی کار کرده است، به برخی از مشتریان توصیه می‌کند که در کوتاه مدت سرمایه‌گذاری خود را در توئیتر افزایش دهند تا از سر و صدایی که ماسک در این پلتفرم ایجاد کرده است استفاده کنند. مدیران تبلیغات و بازاریابی که با رویترز صحبت کردند، گفتند که به دنبال تغییراتی هستند که توئیتر می‌تواند در این پلتفرم ایجاد کند و بیشتر تبلیغ‌کنندگان هنوز تغییرات قابل‌توجهی در هزینه‌های خود ایجاد نکرده‌اند و ترس از کنار گذاشتن توئیتر را کاهش نداده‌اند.

برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که توئیتر در واقع می‌تواند به محیط جذاب‌تری برای برند‌های تحت مدیریت ماسک تبدیل شود. اریکا پاتریک، مدیر رسانه‌های اجتماعی پولی گفت: ماسک می‌تواند به توئیتر کمک کند تا با ویژگی‌های جدید رقابتی‌تر شود و منجر به رشد کاربران بیشتر شود. او گفت: "تویتر همیشه در ردیف چهارمین پلتفرم اجتماعی بوده است. (ماسک) نوآوری می‌کند و می‌تواند خارج از چارچوب فکر کند. اگر این یک شرکت خصوصی باشد، کار‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند سریعتر انجام دهند."


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار