رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: احداث جاده بی بی حکیمه به رگ سفید به طول ۱۵ کیلومتر و ۶۰۰متر مربع در حال احداث است.

سعید کردلو با اشاره به اینکه این طرح در کیلومتر ۳۷ تا ۵۲ جاده گچساران به گناوه در حال ساخت است گفت: احداث جاده بی بی حکیمه به رگ سفید به طول ۱۵ کیلومتر و ۶۰۰متر مربع در حال احداث است.

او می گوید: ۵۵ میلیارد تومان از محل بودجه نفت و اعتبارات ملی برای ساخت این جاده مهم پیش بینی شده که ۱۲ میلیارد تومان از این بودجه در سال مالی جاری اختصاص یافته است.

جاده گناوه به دیلم به گچساران راهی قدیمی و شریانی در جنوب کشور به طول حدود ۱۱۸ کیلومتر است که بخشی از آن در حوزه استحفاظی استان بوشهر و قسمتی نیز در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

به گفته کردلو، قرار گرفتن تلمبه خانه نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه و عبور لوله های نفتی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر و استفاده روزانه کارکنان بهره برداری شرکت نفت این مسیر را به یکی از محورهای پرتردد منطقه تبدیل کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران با اشاره به استاندارد نبودن جاده کنونی، ترافیک سنگین، وجود خطوط لوله در کناره های جاده، عرض بسیار کم و پیچ های خطرناک و دره های عمیق موجب شده که هر ساله آمار بالایی از سوانح رانندگی به ویژه در تعطیلات نوروز در این محور رخ می دهد گفت: تکمیل طرح ساخت گچساران به گناوه می تواند از جان باختن یا زخمی شدن شمار زیادی از مسافران این مسیر پیشگیری کند.

او می گوید: برقراری ارتباط ایمن، راحت و کوتاه شدن مسیر بین سه استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای ،اصلاح طرح هندسی مسیر و افزایش سرعت طرح به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت با توجه به تعریض و بهسازی محور موجود و در نتیجه کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه عبوری از مزایای دیگر این پروژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.