وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد اگر روسیه تصمیم به حمله به یک کشور عضو ناتو بگیرد این ائتلاف نیز پاسخ خواهد داد، اما مسکو چنین چیزی را نمی‌خواهد.

«لوید آستین» در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان گفت که مسکو اقداماتی را که منجر به دخالت مستقیم ناتو در اوضاع پیرامون اوکراین شود، انجام نخواهد داد. به گفته آستین، هیچ‌کس نمی‌خواهد شاهد درگیری بین روسیه و ناتو باشد.

به گزارش ریانووستی، وزیر دفاع آمریکا با بیان این‌که احتمال تبدیل شدن جنگ اوکراین به نوع دیگری از رقابت که هیچ‌کس نمی‌خواهد ببیند، وجود دارد، تأکید کرد: «اگر روسیه تصمیم به حمله به یک کشور عضو ناتو بگیرد، طبق تعهد ماده ۵، ناتو احتمالاً به شکلی به این اقدام پاسخ خواهد داد.»

آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی عضو ناتو از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، به کی‌یف سلاح ارسال کرده‌اند. ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین با هشدار مقامات روسی مواجه شده است. به گفته مقامات روسیه، چنین اقداماتی امنیت در اروپا را تهدید می‌کند.

مقامات آمریکایی بار‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که واشنگتن اطلاعاتی به اوکراین داده است که بتواند در حمله مسکو علیه این کشور از آن استفاده کند.

چندی پیش، نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داد که واشنگتن برای کشتن بسیاری از ژنرال‌های روسیه که در جنگ اوکراین جان‌باخته‌اند، به نیرو‌های اوکراینی یاری رسانده است. علاوه بر کمک‌های اطلاعاتی، از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۲۳ هزار نیروی اوکراینی زیرنظر فرماندهان آمریکایی آموزش دیده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار