مشارکت سنگاپور برای کمک به مراکز داده در مدیریت ردپای کربن گسترش می‌یابد

دو شرکت به مراکز داده سنگاپور کمک می‌کنند تا با اندازه گیری اثر کربن، کارایی خود را افزایش دهد و این موضوع را در دیگر شرکت‌ها و کشور‌ها نیز توسعه دهد.

MetaVerse Green Exchange و Red Dot Analytics برای کمک به مراکز داده در سنگاپور، اثر کربن خود را اندازه گیری کرده و کارایی عملیاتی خود را در جهت پایداری بیشتر بهبود می‌بخشند.

این دو شرکت برای کمک به مراکز داده در سنگاپور با یکدیگر همکاری می‌کنند تا اثر کربن خود را اندازه گیری کنند و کارایی عملیاتی خود را برای پایداری بیشتر بهبود بخشند. این مشارکت شامل خدماتی می‌شود که با هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی، برای ردیابی و پیش‌بینی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای سیستم‌های مهم مرکز دانا ارائه می‌شوند.

این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده اند که مشارکت بین MetaVerse Green Exchange (MVGX) و Red Dot Analytics (RDA) با هدف «اندازه‌گیری و جبران» ردپای کربن مراکز داده در محیط‌های گرمسیری انجام می‌شود.

RDA یک استارت‌آپ با فناوری عمیق بوده که از دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور منشعب شده است، برنامه‌های کاربردی مجهز به هوش مصنوعی را برای کمک به اپراتور‌های زیرساخت‌های حیاتی مانند ساختمان‌ها، شبکه‌های خدمات شهری و کارخانه‌های تولیدی ارائه می‌کند تا بازده انرژی و بهره‌وری خود را بهبود بخشند. پرچم‌دار آن، یادگیری ماشینی و مدل‌های دوقلوی دیجیتالی را برای به دست آوردن بینش‌های داده ارائه می‌کند که به اپراتور‌های مرکز داده کمک می‌کنند تا با بهینه‌سازی سیستم‌های سخت‌افزاری موجود خود، هزینه‌های انرژی را تا ۴۰ درصد کاهش دهند.

فناوری دوقلوی دیجیتال RDA یک کپی مجازی از سیستم‌های فیزیکی ایجاد می‌کند و حجم داده‌های بزرگ را تجزیه و تحلیل می‌کند تا تأثیر تغییرات ایجاد شده در یک سیستم را قبل از اعمال این تغییرات شبیه‌سازی کند.

تحت این مشارکت، MVGX RDA را به عنوان یکی از ارائه دهندگان مراکز داده ترجیحی خود برچسب گذاری می‌کند و مشتریان خود را تشویق می‌کند تا با RDA همکاری کنند و پایداری عملیات مرکز داده خود را افزایش دهند. RDA همچنین MVGX را به عنوان پلتفرم ترجیحی خود برای تامین مالی مراکز داده سبز به بازار عرضه خواهد کرد.

دیتاسنترهای سنگاپور

MVGX مستقر در سنگاپور در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد تا یک پلتفرم مبادله دیجیتال برای دارایی‌های کریپتو و تجارت کربن ارائه دهد. فناوری دوقلوی دیجیتال غیرقابل تعویض آن برای «نمایندگی» اشیاء در متاورژن استفاده می‌شود، در حالی که توکن خنثی کربن آن، با فناوری بلاک چین، تجارت فرامرزی اعتبارات کاهش انتشار داوطلبانه کربن را تسهیل می‌کند.

این فناوری‌ها با سیستم مدیریت کربن MVGX ادغام شدند، که مشتریان RDA می‌توانستند از آن برای محاسبه ردپای کربن خود و همچنین تأیید از طریق مؤسسه استاندارد بریتانیا استفاده کنند تا استاندارد بین‌المللی ISO ۱۴۰۶۴ را به دست آورند. سپس آن‌ها می‌توانند انتشار کربن را با توکن خنثی کربن MVGX جبران کنند تا به استاندارد بی طرفی کربن PAS ۲۰۶۰ دست یابند.

بو بای رئیس اجرایی و یکی از بنیانگذاران MVGX گفت: همیشه انتشارات باقیمانده در ردپای کربن یک مرکز داده وجود دارد. او گفت که هدف از مشارکت با RDA کمک به مراکز داده برای جبران این انتشارات و کار در جهت بی طرفی کربن است. وی افزود که انجام این کار همچنین مستلزم شفافیت و یکپارچگی داده است که امیدوار است این همکاری از طریق اعتماد بیشتر به فرآیند صدور گواهینامه کربن خنثی ارائه شود.

بای گفت که این همکاری در حال حاضر تنها از اپراتور‌های مرکز داده در سنگاپور پشتیبانی می‌کند، هرچند، این دو شریک امیدوارند در آینده خدمات خود را به سایر بازار‌های آسه آن گسترش دهند.

MVGX ماه گذشته قراردادی را با بانک OCBC برای توسعه خدمات تامین مالی سبز، از جمله اعتبارات کربن توکنیزه‌شده مبتنی بر فناوری توکن خنثی‌سازی کربن این شرکت برای شرکت‌های بزرگ امضا کرد تا انتشار کربن خود را جبران کنند.

برچسب ها: دیتا سنتر ، مرکز داده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار