استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما با کشور ایتالیا قرابت‌های دیرینه‌ای داشته ایم که منشا تحولات بسیاری بوده است و با توجه به این وجه اشتراکات آماده هر گونه همکاری با هریک از شهر‌ها و استان‌های کشور ایتالیا هستیم.

آقای خرم  گفت:شهر تاریخی تبریز از لحاظ مرزی با کشور‌های سی آی اس ارمنستان و خاورمیانه دارای مرز‌های مشترک و با قرار گرفتن در مسیر جاده جاده ترانزیتی ابریشم از ظرفیت‌های ترانزیتی بالایی برخوردار است.

تبریز ۵هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد همچنین در حوزه گردشگری و صنایع دستی از شهرهای با ظرفیت استان است و در بخش صنایع خودرویی هم قطب سوم کشور است و در بخش صنایع غذایی و دارویی و پتروشیمی هم استان را جزو استان ها‌ی دوم و سوم قرار داده است.

به گفته وی آذربایجان شرقی در بخش سرمایه گذاری خارجی و روابط تجاری خارجی جزو سرآمدان کشور است می تواند روابط خوبی با کشور ایتالیا برقرار کند.

استاندار آذربایجان شرقی می گوید در چنین شرایطی که کشور ایران با تحریم‌های بزرگی مواجه است خوشحالیم روابط ایران و ایتالیا در مسیر درستی قرار داردو اگر چه می‌تواند مبادلات از این بهتر باشدو در تبادل تکنولوژی میتوانیم روابط تاثیر گذاری برقرار کنیم.

آقای جزف پرونی سفیر ایتالیا در ایران هم در این نشست گفت: خوشحالم که برای اولین بار از این استان بازدید می کنم.

تبریز شهر بزرگ و برجسته‌ای در ایران است و از آنجایی که مرکز صنعتی و تجاری بزرگی در ایران است بخش دارویی ماشین آلات و کشاورزی نقش برجسته اتی در ایران دارد ایتالیا علاقه دارد روابط خوبی با این استان برقرار کرده و آنها را  تقویت کنیم.

به گفته وی ما دو کشور سابقه دیرینه در روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی داریم که علاقه مندیم این روابط بیش از این گسترش یابد.

سفیر ایتالیا می گوید ما با همکارانم اینجا هستیم تا بررسی کنیم روابط ظرفیت‌ها و نوع همکاری‌ها را به نفع هر دو کشور انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.