رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مهمترین اولویت امسال سیستان و بلوچستان است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و رشد هشت درصدی اقتصادی مهمترین سیاست و اولویت استان در سال ۱۴۰۱ است.

مهرداد عرب اول در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتیاری گفت: مدیریت پروژه‌ها و برنامه‌ریزی مطلوب برای تحقق امور از مهمترین مباحثی است که می‌طلبد مورد توجه مسوولان شهرستان‌ها و استانی باشد.

او گفت: سال گذشته مجموع منابعی که به استان ابلاغ شد ۱۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان بود که چهار هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد نقدی بود و از این مبلغ، حقوق ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی شاغل در طرح های عمرانی دستگاه ها پرداخت شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: این ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۳۶ فصل و بالای ۸۰ برنامه میان دستگاه‌های اجرایی تقسیم و مدیریت شد.

او گفت: برای سال ۱۴۰۱، ۲۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی کشور است که ۷۵ هزار میلیارد تومان آن به ۳۱ استان اختصاص دارد و حجم عمده آن یعنی ۱۸۵ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارتخانه‌هاست و وظیفه دارند این اعتبارات را بین استان‌ها تقسیم کنند.

عرب اول گفت: چهار هزار و ۷۰۰ پروژه در استان وجود دارد که نمی‌توان به صورت تک تک بازدید کرد، اما پروژه‌های کلیدی و موثر شهرستان‌ها رصد و برای تکمیل آن با جدیت اقدام می‌شود.

او گفت: سیاست ما برای سال ۱۴۰۱ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که باید در شهرستان‌ها نیز مورد توجه باشد تا به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: رشد هشت درصدی اقتصادی گام دومی است که مورد توجه ویژه قرار دارد، این تکلیفی قانونی است که باید به آن توجه و برای تحقق این مهم براساس ظرفیت‌های هر منطقه برنامه‌ریزی و تلاش کرد تا شاهد تحقق توسعه باشیم.

او گفت: تشویق سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های این استان است، این افراد مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت، مشروط بر این که روی ظرفیت‌های منطقه فعالیت کنند.

عرب اول گفت: امسال ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی در بودجه تعریف شده که به صورت نقدی به بخش‌های مختلف توسعه‌ای تخصیص پیدا می‌کند و سهم سیستان و بلوچستان به دلیل شاخص‌های محرومیت بیشتر از دیگر استان‌ها خواهد بود که این مهم با حساسیت پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار