گردهمایی صنایع و شرکت‌های کرمانشاه برای پذیرش در بازار سرمایه، امروز (۲۱ اردیبهشت) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به دوران رونقی که بورس ایران طی سه، چهار سال گذشته تجربه کرد، این دوران را شروعی برای آشنایی و استقبال بیشتر مردم و بنگاه‌های اقتصادی از بازار سرمایه دانست که کم سابقه بود.

به گفته کیوان کاشفی اوج رونق و قله بورس را در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داشتیم، در این زمان شرکت‌هایی بودند که از محل بازار سرمایه چند هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام دادند.

در همان زمان تعدادی از شرکت‌های کرمانشاه برای ورود به بورس استقبال نشان دادند، اما با شروع دوران نزولی بورس در سال ۱۴۰۰ تمایل برای ورود شرکت‌ها به این بازار نیز کاهش یافت.

متاسفانه هم اکنون تعداد کمی از صنایع کرمانشاه بجز چند مجموعه پتروشیمی، پالایشگاه، سیمان و ... که عمدتا هم دولتی هستند در بازار سرمایه حضور دارند و سایر واحد‌ها نتوانستند آنطور که باید از ظرفیت این بازار برای تامین مالی خود استفاده کنند.

بازار سرمایه یکی از اصلی‌ترین راه‌های تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی در کشور است که می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که اکنون صنایع با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات دارند را کاهش دهد و اکنون که عمده فعالیت‌های اقتصادی به سمت شفاف سازی رفته، شرایط برای ورود به بازار سرمایه بیش از پیش فراهم است.

 نکته مهمی که واحد‌ها باید درباره بازار سرمایه به آن توجه کنند بازدهی بلندمدت بورس است که باید آن را در یک دوره هفت تا ۱۰ ساله در نظر گرفت.

تلاش اتاق کرمانشاه برای استفاده از بورس برای تامین مالی صنایع کرمانشاه است برخی از صنایع بسیار به این شیوه تامین مالی نیاز دارند، خوشبختانه در بورس کرمانشاه شرایط خوبی برای حمایت از بورسی شدن واحد‌ها فراهم است.

تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق کرمانشاه و بورس منطقه‌ای استان منعقد شده که به منظور تسهیل شرایط برای ورود صنایع به بازار سرمایه صورت گرفته و با عملیاتی شدن بند‌های این تفاهم نامه، شاهد ورود تعداد بیشتری از صنایع کرمانشاه به بورس و فرابورس باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.