در نشست وزیران کشورهای ائتلاف بین المللی

تاکید عراق بر تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش داعش

وزیر امور خارجه عراق بر ضرورت همکاری برای نابودی منابع تامین مالی گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

فواد حسین در جریان سخنرانی خود در نشست وزیران کشور‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در مراکش برگزار شد، بر لزوم رسیدگی به وضعیت اردوگاه الهول و سایر اردوگاه‌های عراق و وضعیت انسانی ناشی از اقدامات تروریستی در منطقه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فواد حسین در سخنرانی خود اعلام کرد که وضعیت بد اردوگاه‌ها بر اوضاع عراق تاثیر میگذارد و رسیدگی به این مشکلات در چارچوب مبارزه با تروریسم و ​​اثرات آن یک ضرورت فوری است.

او از همکاری دوجانبه بین عراق و بسیاری از کشور‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم، پولشویی و نابودی منابع مالی آن و همچنین هماهنگی بین دولت عراق و سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. او بر ادامه کار و همکاری عراق با کشور‌های ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و از کشور‌های عضو خواست تا حمایت و همکاری خود را برای رسیدگی به همه مشکلات ناشی از تروریسم و ​​همچنین روند بازسازی تشدید کنند.

نشست بین المللی موسوم به «مبارزه با داعش» امروز (چهارشنبه) در مراکش با حضور بسیاری از وزرای خارجه و سازمان‌های بین المللی در این کنفرانس آغاز شد که به دنبال توسعه راه‌هایی برای مقابله با تهدیدات تروریستی در خاورمیانه و سایر مناطق است. در این نشست ۱۵ کشور آفریقایی، ۳۷ کشور اروپایی، ۷ کشور آسیایی، دو کشور آمریکای شمالی و ۱۳ کشور عربی به اضافه ۲ کشور به عنوان  ناظر حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما زورتون به یک گروهک نمیرسه بعد حمله موشکی ایران به تروریستهارو محکوم می‌کنید؟شرم بر شما
آخرین اخبار