معاون منابع انسانی گمرک ایران گفت: روسیه ۴۰۰ میلیارد دلار کالا دارد که متقاضی ترانزیت از ایران است.

محسن جلواتی در آیین تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: باید از ظرفیت دبیرخانه اوراسیا نهایت استفاده شود و یکی از اهداف اساسی دولت سیزدهم استفاده از پیمان‌های منطقه‌ای است که برای تحقق آن باید در استان و کشور یک همت جمعی صورت گیرد.

او نقش مهم کریدور‌ شمال به جنوب را برشمرد و گفت: اکنون روسیه ۴۰۰ میلیارد دلار کالا دارد که متقاضی ترانزیت از جمهوری اسلامی است.

به گفته معاون منابع انسانی گمرک ایران، در شرایط حاضر که هنوز زیرساخت‌های لازم مانند اتصال راه آهن به بندر آستارا وجود ندارد، گمرک می‌تواند به شکل سنتی و زمینی اقدام به انتقال کالا به سمت رشت کند.

لزوم تسریع در توسعه زیرساخت‌های لازم در بنادر استان گیلان

آقای جلواتی اقدام سریع برای توسعه زیرساخت‌های لازم در بنادر استان گیلان همانند راه آهن را ضروری خواند و گفت: اگر ایران در این رابطه اقدام به موقع انجام ندهد قطعا کشور‌های دیگری مانند ترکیه از ما سبقت خواهند گرفت.

استخدام نیروی انسانی در گمرک

او از جذب حدود یک هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در گمرک در سال‌های آینده خبر داد و گفت: طی ۱۵ سال گذشته در گمرک استخدامی صورت نگرفت و ۷۵۰ نفر نیز در ۳ سال آینده بازنشسته می‌شوند که به دنبال جذب حداقل یک هزار و ۵۰۰ نفر در گمرکات ایران هستیم.

معرفی ناظر جدید گمرکات گیلان

صادق برزگر امروز به جای ابوالقاسم یوسفی نژاد به عنوان ناظر ستاد گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندر انزلی منصوب و معرفی شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.