رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد که با وجود مجوز ادامه فعالیت در سمتش باقی نمی‌ماند.

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: در ابتدای کار ما بودجه کمیته ۴۴ میلیارد بود که ۳۸ درصد آنرا تخصیص داده بودند، اما اکنون بودجه کمیته بیش از ۳۲۰ میلیارد است و ۱۰۰ درصد بودجه را تخصیص داده‌ایم. در سال ۱۴۰۰ بودجه فدراسیون‌ها بین ۱۲۰ تا ۲۲۰ درصد افزایش داشت. میانگین افزایش بودجه در سال ۱۴۰۰ برای ورزش قهرمانی نسبت به بودجه مصوب ۱۵۸ درصد افزایش داشت.

کمیته ملی المپیک سال گذشته ۱۰۰ درصد تعهدات خود را انجام و اعتبارات فدراسیون‌ها را پرداخت کرد. به علاوه برخی از آن‌ها خارج از تعهدات، مبالغی پرداخت شد. امسال نیز ۳۲ میلیارد تومان به ۴۶ فدراسیون پرداخت شد.

صالحی امیری در مورد بازنشستگی خود گفت: تاریخ بازنشستگی من بر اساس ۳۵ سال خدمت ۱۵ تیر خواهد بود و ماده ۱۹ اساسنامه مجمع می‌گوید ریاست کمیته افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود. به لحاظ سابقه ایثارگری ۳۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن را مطرح می‌کنند و الان من در سن ۶۱ سالگی هستم؛ بنابراین امکان فعالیت تا ۴ سال آینده را دارم، اما چنین تصمیمی ندارم و کرسی را به فرد شایسته‌ای خواهم سپرد.

در روز‌های گذشته بحث بازنشستگی رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک از اول اردیبهشت بسیار پر بحث بوده است. صالحی امیری قبلا هم اعلام کرده بود که زمان بازنشستگی او اکنون نیست و چند ماه دیگر موعد قانونی بازنشستگی‌اش فرا می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار