رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پس از شناسایی افراد اگر فردی مستحق یارانه بوده، ولی آن را دریافت نمی‌کرده، میزان یارانه معوق ماه‌های گذشته به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

آقای سیدمسعود میرکاظمی می‌گوید: وزارت رفاه طبق قانون بودجه موظف بود طی سه ماه یارانه بگیران را شناسایی، ساماندهی و پالایش کند و این وظیفه به عهده آن هاست.

پس اعلام رسمی ریاست جمهور مبنی بر پرداخت یارانه نقدی به ازای حمایت از مصرف کنندگان در قبال تغییرات قیمتی، به دهک یک تا چهار نفری ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌ها چهار تا ۹ رقم ۳۰۰ هزار تومان واریز شد.

این رقم به گفته سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها فعلا قابل برداشت نیست تا زمانی که طرح اصلاح قیمت اقلام اساسی به صورت رسمی آغاز شود. البته طبق اعلام مسئولان اقتصادی دولت طرح اصلی اعطای کالابرگ الکترونیکی به اقلام اساسی برای جلوگیری از رانت و فساد در سیستم توزیع اقلام است.

از سال ۹۷ دولت برای جلوگیری از ایجاد تنش در بازار اقلام اساسی به این اقلام برای واردات ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داد که طبق آمار‌های دیوان محاسبات کشور انحراف در ترخیص کالا‌های اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند تا ۲۱ درصد نیز گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تورو به خدا فقط پول نقد بدید این مال خردادم هم آزاد کنید بزنیم به زخمی قرض کردیم به هوای فروش سهام عدالت که نشد آبرومون رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
ملت ایران باید مالیات بدن خرج مهاجران بشه

.صددرصد پولی سازمان ملل بابت مهاجران می‌دهد به آندره. یک پنجم هزینه آنها در ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
از نظر شما کسی که داره میمیره مستحق هست فقط اکسیژن مونده که کوپنی کنید خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خواهشا یک ستاد برای تین جراحی اقتصادی معرفی کنید و این ستاد به مردم اطلاع رسانی کند هر کسی حرفی میزند و مردم بیشتر از این گرانی ها از اطلاعات ناقص و شایعات یا واقعیات که برخی خبرگذاری ها یا روزنامه ناراحتن روزنامه همشهری در تیتر صفحه اول زده یارانه به ۷۲ میلیون ایرانی تعلق میکیرد یعنی تقریبا ۹۰ درصد مردم ولی ارگان دیگر میگوید فقط به عدهای تعلق میگیردر خواهشا برای همچین جراحی اقتصادی باید ذهن مردم واحد های تولیدی،بنگاه های اقتصادی را ازقبل آماده میکردین تا این بلبشو ایجا نمیشد و قاطعانه برنامه جلوی میرفت ودر کوتاه مدت .وزیر کشور گفته است تخم مرغ گران نمیشود ولی امروز در جلوی یک سوپر مارکت گفته شد که تخم مرغهای امروز را بسیار گران خریده این دقیقا عدم هماهنگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
نصف مردم ایران را به بهانه های مختلف و غلط از یارانه حذف کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
با ندادن یارانه به یکسری افراد جامعه، کل قضیه رو حروم میکنه.
مردم راضی نیستند.
آخرین اخبار