وداع اپل با آی‌پاد پس از ۲۰ سال

اپل اعلام کرد که تولید آخرین محصول از نسل آی‌پاد را فقط تا زمان تمام شدن تجهیزات مرتبط با این محصول ادامه می‌دهد.

اپل اخیرا اعلام کرده که با یکی از معروف‌ترین برند‌های گجت در تاریخ فناوری خداحافظی می‌کند. این شرکت می‌کند که پس از ۲۰ سال اعلام کرد که دیگر آی پاد تاچ، آخرین دستگاهی که عنوان آی پاد را یدک می‌کشد، نخواهد ساخت. البته اپل تایید کرده که تولید این محصول تا زمانی که منابع و تجهیزات آن تمام شود همچنان به صورت محدود تولید خواهد داشت.

بر اساس گزارش فون آرنا، قیمت آی پاد تاچ از ۱۹۹ دلار برای مدل‌هایی با ۳۲ گیگابایت حافظه، ۲۹۹ دلار با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۳۹۹ دلار برای آی پاد تاچ با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می‌شود.

آی‌پاد تاچ برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و قابلیت‌هایی مثل استریم موسیقی، مرورگر، قابلیت‌های پیام‌رسانی، دوربین و موارد دیگر را ارائه می‌کرد. فقط از طریق وای‌فای به اینترنت متصل می‌شد و باتری کوچکی با ظرفیت ۱۰۴۳ میلی آمپر ساعت برای آن در نظر گرفته شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که آی پاد تاچ از قابلیت‌های تلفن‌های فعلی برخوردار نیست.

آی‌پاد اپل

با پایان یافتن تولید آی پاد تاچ، کل برند آی‌پاد از رده خارج می‌شود. واحد‌های باقی مانده آی پاد تاچ از نسل هفتم این محصولات هستند که نمایشگر LCD چهار اینچی با وضوح ۶۴۰ در ۱۱۳۶ دارند. چیپست ۱۶ نانومتری A۱۰ Fusion در این محصول تعبیه شده که برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۶ عرضه شد. دوربین روی دستگاه ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/۲.۴ است.

اپل بسیاری از واحد‌های آی‌پاد تاچ را فروخت و طی شش سال اول از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳، بیش از ۱۰۰ میلیون واحد از آن به فروش رسید.

محصولات آی‌پاد تاثیر زیادی در موفقیت فعلی اپل داشت و اگر اپل با آن به موفقیت نمی‌رسید احتمالا اکنون گوشی آیفونی هم وجود داشت. اولین محصول از برند آی پاد برای اولین بار در ۲۳ اکتبر ۲۰۰۱ عرضه شد و با اعلامیه امروز اپل، عمر آن به پایان رسید.


بیشتر بخوانید


 

برچسب ها: شرکت اپل ، آیپاد تاچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار