رنجروور اسپرت ۲۰۲۳ نسل سوم محبوبترین مدل این برند بریتانیایی است؛ طبق گفته لندرور، این خودرو محبوبترین مدل در بازار ایالات متحده است.
هر رنجروور اسپرتی که در ایالات متحده فروخته میشود دارای سیستم چهار چرخ متحرک و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خواهد بود. این خط تولید به چهار سطح تریم P۳۶۰ SE، P۴۰۰ SE Dynamic، P۴۴۰e Autobiography و P۵۳۰ First Edition تقسیم میشود که هر کدام دارای پیشرانه خاصی هستند.
SE و SE Dynamic از یک توربوشارژ ۳.۰ لیتری شش خطی با یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی استفاده میکنند. با این حال، P۳۶۰ دارای ۳۵۵ اسب بخار و P۴۰۰ دارای ۳۹۵ اسب بخار است. P۵۳۰ دارای یک موتور ۴.۴ لیتری V-۸ توئین توربو با قدرت ۵۲۳ اسب بخار است که متعلق به بی ام و است و میتواند در ۴.۳ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. رنج روور همچنین میگوید یک نسخه الکتریکی سال آینده به خط تولید خواهد پیوست.
اگرچه تغییر شکل کلی یک SUV بسیار سخت است، اما ظاهر جدید رنجروور اسپرت ۲۳ نسبت به مدل قبلی خود بسیار زیباتر است. اورهانگهای آن در جلو کوتاهتر و در عقب بلندتر هستند و ارتفاع قسمت جلویی آن افزایش یافته است.
چراغهای جلو باریکتر، دهانههای جلوپنجره کوچکتر هستند و سطوح صافتر بهنظر میرسند. اکنون با رینگهای بزرگتر و ۲۳ اینچی در دسترس است و مدل Dynamic نشانههای بصری خاصی مانند سپرهای منحصربهفرد و همچنین نمای بیرونی به رنگ گرافیتی و مسی دارد.
گفته میشود پلت فرم جدید ۳۵ درصد سفتتر از قبل است و فاصله بین دو محور آن نیز ۳ اینچ کشیده شده است. این به اضافه کردن حدود یک اینچ فضای پای صندلی عقب در کابین کمک میکند، که با مواد و ویژگیهای جدید نیز طراحی شده است.
سرنشینان جلو از صندلیهای برقی ۲۲ جهته با کوسنهای گرمکن و تهویهشونده و عملکردهای ماساژ لذت خواهند برد. همراه با یک پشت آمپری دیجیتال ۱۳.۷ اینچی، هر اسپرت دارای یک صفحه نمایش لمسی خمیده ۱۳.۱ اینچی است که از به روز رسانیهای هوایی و فرمانهای صوتی آمازون الکسا پشتیبانی میکند.
شارژ بیسیم و قابلیت اپل کارپلی بیسیم و اندروید اتو نیز استاندارد هستند. گزینههای برتر شامل سیستمهای صوتی Meridian با ۲۹ بلندگو و تا ۱۴۳۰ وات قدرت تقویت کننده است.
از دیگر ویژگیهای جدید و بهبود یافته رنج روور اسپرت ، فرمان محور عقب است که میتواند چرخهای عقب را تا ۷.۳ درجه بچرخاند و به این شاسیبلند بزرگ کمک میکند تا در سرعتهای پایین عملکرد بیشتری داشته باشد. افزودن کروز کنترل تطبیقی آفرود قصد دارد با تنظیم خودکار سرعت خودرو، کنترل اسپرت را در مسیرهای ناهموار آسانتر کند و راننده را تنها مجبور به کنترل فرمان کند.
همه مدلها دارای مجموعهای از فناوریهای کمک راننده هستند که شامل سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب و دستیار حفظ بین خطوط میشود.