مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی در راستای اصالت سنجی برچسب انرژی لوازم خانگی در مراکز عرضه و فروش انجام شده است.

هاشم علایی گفت: گفت: تعداد ۲۲۳ مورد بازرسی در سال گذشته از مراکز عرضه لوازم خانگی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده انجام گرفته است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.

علایی می‌گوید: در جریان این بازرسی ها، موارد مطابقت با برچسب انرژی، جعل رتبه انرژی و وسایل خانگی فاقد برچسب انرژی شناسایی شده و پس از انجام بازرسی‌ها و تایید تخلف، بر اساس مقررات جاری سازمان، ضمن اطلاع رسانی مراتب به اداره کل استاندارد استان محل تولید فرآورده، از فروشندگان تعهد جمع آوری نیز اخذ شده است.

او گفت: در این زمینه میزان تحقق عملکرد اداره کل نسبت به برنامه ابلاغی سال گذشته، ۱۴۸ درصد بوده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند، زیرا استفاده از کالا‌های با رتبه‌های انرژی پایین، افزایش هزینه‌های برق مصرفی را به دنبال خواهد داشت.

علایی همچنین به مردم توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد برروی برچسب انرژی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت برچسب انرژی اطمینان حاصل کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار