فرماندار شهرستان سیروان گفت: خشکسالی طی دوسال گذشته باعث شده است که کشاورزان و دامداران این شهرستان در وضعیت بحرانی قرار گیرند.

به گفته علیرضا رئیسی، خشکسالی‌های سال گذشته و بخصوص امسال خسارات قابل توجهی به بهره‌برداران این شهرستان وارد کرده و این روز‌ها شاهد بروز گرد و غبار‌های شدید ناشی از خشکسالی هستیم که همچنان گریبانگیر کشاورزان و دامداران شده است.

او می گوید:علاوه بر خشکسالی، ضعف بنیه مالی کشاورزان مانع بزرگی در مسیر اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت و آبیاری تحت فشار است.

رئیسی با بیان اینکه باید الگوی کشت اصلاح شود و تکنولوژی‌های آبیاری برای حفظ منابع آبی موجود تغییر کند، گفت: اقتصاد ساکنان این شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری است و امسال به دلیل عدم بارش باران کافی درمنطقه، علاوه بر کاهش شدید محصولات کشاورزی و دامداری متاسفانه خیلی از چشمه‌های مناطق روستایی وعشایری خشک شده و این عوامل باعث گردیده که زندگی برای مردمان این دیار سخت‌تر شود.

فرماندار سیروان با بیان اینکه خشکسالی امسال کشاورزان و دامداران سیروان را به زانو درآورده است، گفت: مهمترین راهکار جلوگیری از خسارت باید با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و جلوگیری از کشت‌های سنتی و تغییر الگوی کشت باشد، همچنین رفتن به سوی محصولات کم آب و استفاده از بیمه کشاورزی می‌تواند در این راستا راهگشا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.