استاندار گیلان گفت: اجرای درست و بهینه طرح بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها نیازمند تعامل و همفکری دولت و اصناف خواهد بود.

استاندار گیلان در نشستی با فرمانداران، صاحبان اصناف و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، با تاکید بر ضرورت سامان بخشی دوباره توزیع یارانه‌ها برای کمک به اقتصاد کشور، گفت: در اجرای این طرح بزرگ اقتصادی که تحولی عظیم در ساماندهی برنامه‌های راهبردی اقتصاد کشور محسوب می‌شود، نقش اصناف، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با بازار بسیار ارزنده و بی‌بدیل است.

به گفته اسدالله عباسی، اجرای طرح حذف ارز ترجیحی و بازتوزیع عادلانه یارانه‌ها، حرکت در مسیر گسترش عدالت اجتماعی، رشد اقتصادی و تحقق رسیدن حق به حق دار است.

مردم به اجرای درست این طرح و نظام‌مند شدن توزیع یارانه‌ها امید بسته اند و باید از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح بهره برد و از هرگونه کم فروشی، گران فروشی، احتکار و قاچاق جلوگیری کرد.

نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در تبیین درست مراحل و نتایج اجرای این طرح و کاهش نگرانی‌های مردم تاثیرگذار است و جلوگیری از هدر رفت منابع داخلی و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان به ویژه ترویج و توسعه تولید دانش بنیان، یکی از مهمترین گام‌های اجرای این طرح است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست، با اشاره به وجود ۱۳۰ هزار واحد صنفی و ۳۲۹ اتحادیه صنفی فعال در استان، از اجرای طرح ویژه تشدید بازرسی و نظارت و همچنین تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و توزیع آن‌ها برای کاهش نگرانی‌ها خبر داد.

تیمور پورحیدری با تأکید بر افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ۱۲۴ و فعالیت شبانه روزی این سامانه، گفت: از ۳ هزار واحد صنفی در هفته گذشته بازرسی شد که پرونده‌های تخلف این بازرسی‌ها به ۵۰ میلیارد ریال جریمه برای تخلفاتی، چون گران فروشی و احتکار منجر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.