نجات ۷ شهروند از میان آتش در مجتمع پزشکی بارانا/ حریق مهار شد

آتش سوزی در مجتمع دوازده طبقه بارانا واقع در میدان زرگری، موجب محبوس شدن تعدادی از شهروندان در میان دود و آتش شد که با تلاش آتش نشانان به خیر گذشت.

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: این حادثه ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه امشب ۲۰ اردیبهشت ماه روی داد که بلافاصله پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی این حادثه، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، آتش نشانان ایستگاه‌های ۲، ۲۰، ۴ و ۵ به همراه خودرو‌های پشتیبانی را به سمت میدان زرگری روانه کرد.

او گفت: آتش سوزی از قسمت آشپزخانه کلینیک زیبایی در طبقه نهم این ساختمان آغاز و دود ناشی از آن به راهرو‌ها و طبقات دیگر نفوذ کرده بود.

به گفته قانع، با بررسی اولیه تیم عملیاتی حاضر در محل مشخص شد تعدادی از شهروندان در محل حادثه محبوس شده و به دلیل شدت دود گرفتگی قادر به خروج از محل نبودند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: نیرو‌های آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از لوله‌های آبرسانی، عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

او گفت: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به دستگاه‌های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به محل حادثه، اقدام به نجات نفرات کردند.

قانع گفت: نیرو‌های آتش نشانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند و در عملیات جستجو نیز ۷ خانم را به سلامت از محل خارج و به محلی امن انتقال دادند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از افراد حاضر آسیبی وارد نشد و پس از ایمنی کامل محل و تخلیه کامل دود ماموریت پایان یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار