سعید خطیب زاده گفت: متأسفانه امروز شاهد دروغ پردازی های مهندسی‌شده رسانه های غربی در مورد «آقای اسدی» دیپلمات کشورمان هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره فضاسازی رسانه‌ای پس از صدور حکم سه فردی که ادعا می‌شود با دیپلمات کشورمان که در بلژیک به طور غیرقانونی زندانی است همچنین گفت: تمامی مراحل بازداشت، دادگاه و صدور حکم قضایی برای آقای اسدی در نقض فاحش مفاد کنوانسیون وین در مورد حقوق دیپلماتیک صورت گرفته و ما مراتب اعتراض خود را پیش از این بطور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری ایشان تاکید کرده ایم.

گفتنی است، دادگاه تجدیدنظری در شهر آنتورپ بلژیک امروز پس از سه سال رسیدگی، حکم نهایی سه متهم به تلاش برای بمب گذاری در گردهمایی منافقین را اعلام کرد.

براساس رای دادگاه دو نفر از آن‌ها هر یک به ۱۸ سال و نفر دیگر به ۱۷ سال زندان محکوم شدند.

همچنین بر اساس همین رای تابعیت بلژیکی همه این افراد لغو شد.

به گفته سعید خطیب زاده، این سناریونویسی اقدامی از پیش تعریف شده است که با بازیگری یک گروهک تروریستی ( منافقین) و با هدف ایران هراسی انجام شده است و  ایران علاوه بر آزادی فوری ایشان، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت، و تعهد به عدم تکرار را پیگیری خواهد کرد. 

۱۱ تیرماه سال ۱۳۹۷ اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در اتریش، درحالی که ایام تعطیلات خود را در نزدیکی شهر آشافنبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان می‌گذراند، با حکم جلبی که توسط دولت بلژیک در اتحادیه اروپا صادر شده بود دستگیر شد.

۲۰ تیرماه سال گذشته، دادستانی کل آلمان مدعی شد که وی به یک زوج ساکن در آنتورپ در بلژیک سفارش داده تا میتینگ سالانه منافقین را منفجر کنند.

بعد از دستگیری اسدی که دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود، دولت این کشور با لغو مصونیت دیپلماتیک موجب شد تا آلمان وی را به بلژیک مسترد کند و از آن زمان تاکنون در زندانی در این کشور به سر می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: مراتب اعتراض ایران پیش از این بطور رسمی به کشورهای اتریش، آلمان و بلژیک اعلام و مکررا بر رد اتهامات وارده و آزادی فوری ایشان تاکید شده و ما علاوه بر آزادی فوری ایشان، موضوع جبران خسارت، اعاده حیثیت، و تعهد به عدم تکرار را پیگیری خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه مشت منافق پیر وپارتال انفجار کردن داره؟
اینا فقط عقده هاشونو دارن خالی میکنن
۴۰ ساله همش میگن هفته دیگه تهرانیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
به این کشورهای که مثل سگ پا بوسی آمریکا میکنندباید بفهمانیم که مردم ایران از این خیمه شب بازی شما آشنای کامل دارند سریع و بدون وقفه این نمایش دروغین تمام کنید که زندگی روی سرتان خراب میکنیم ما ارباب شما آمریکا را ذلیل کردیم تا برسد به شما نوکران از مسئولین محترم ایران خواستار بر خورد شدید و مقابل به مثل نسبت به این مسئولین بی خرد این سه کشور اروپایی داریم من نمایند تمامی مردم با غیرت وطن پرست و شهید پرور ایران اسلامی من جانبازم هستم ملتی که تحمل نامردی و بی وجدانی از این کشور وابسته و بی اختیار ندارد از مجموعه وزارت خارجه انقلابی کشورم خواستار رسیدگی جدی و بدون وقفه میباشم والسلام قائدی از تنگستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
معلوم میشه گرین کارتتشون مفت نمیارزه و هر وقت دلشون بخواد باطلش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۱۶ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
جالبه
دبیر سوم سفارت ایران تو بلژیک عطیلاتشو توی آلمان میگذرونده بعد بازداشت شده !!!؟؟؟
بلژیک جای مناسبی برای تعطیلات نداره ؟؟؟؟
حالا چرا آلمان ؟
چرا نرفته یه جای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
امیدوارم سرنوشت همتون همین باشه مردمو به ستوه آوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین کارایی که خودمون میکنیم دارند سرمون میارن.احتمالا میخوان گاندی و خانه امن بسازن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنشون میخاره. اینا رو فقط باید مقابله به مثل کرد.
استراتژی ایران قبلا تعقیب متجاوز بود بعد سیلی در مقابل سیلی و دوران بزن در رو تمام شده است. الان استراتژی ایران به یکی زدی ده تا میخوری تبدیل شده. باید عمل کرد به سخنان رهبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم منافقین غربی شرقی داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید کشورهای اروپایی منتظر عواقب اقدامات نژادپرستان قرار داده شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودت فهمیدی چی نوشتی قلی جون؟!
Sweden
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید به حساب بلژیک و سوئد برسیم، اصلا به حساب کل دنیا باید برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
زرت!!
Qatar
ناشناس
۰۴:۳۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
متوجه منظورت شدم
اما بگذار جوابت را اینطور بدم در مقابل کسی که اسلحه برات کشیده نمی تونی ابراز عشق کنی ،تمام کشور های اطراف ایران به خاک ایران نظر دارند و بازبان رسا می گویند که نمی خواهد مردم ایران اب خوش از گلویشان پایین رود پس عزیز ما مردم مجبوریم از خاک و جانمون دفاع کنیم و گرانه شما هم هویتی ایرانی تبار در کشور غریب نخواهی داشت
آخرین اخبار