آقای خیرالدین گفت : ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور موفق به ایجاد اشتغال برای ۳۲۰ هزار نفر شدند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری توانستند ۶۵ هزار شغل و در مجموع شرکتهای دانش بنیان موفق به ایجاد اشتغال برای ۳۲۰ هزار نفر شدند.

آقای خیرالدین گفت : سهم کشاورزی از درآمد ناخالص ملی ۱۸ درصد است در حالیکه سهم بخش کشاورزی در شرکتهای دانش بنیان حدود چهار درصد است که این رقم نشان می دهد در این بخش جای کار بسیاری است و امیدواریم اساتیدی که در این زمینه فعال هستند در این بخش ورود نمایند .

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: در این طرح ، هدف فرهنگ سازی و گفتمان فناوری و نوآوری است و تمامی دستگاهها ، استادان و دانشجویان می توانند با حضور در پارکهای علم و فناوری با دستاوردهای آنها آشنا شوند.

آقای خیرالدین گفت : در طرح گرنت و دستیار فناوری هر دانشکده بسته به تخصص خود می تواند فعالیت کند، به طور مثال دانشکده علوم انسانی می تواند در حوزه فناوری نرم و دانشکده هنر و معماری می تواند در حوزه شرکتهای خلاق وارد شوند و این طرح ارتباط بین دانشجویان و استادان با مباحث فناوری است و ظرفیت بالایی است که می توان از آن استفاده کرد.

هم اکنون در کشور ۴۹ پارک علم و فناوری، سه پردیس فناوری و نوآوری ، ۲۲۴ مرکز رشد ، ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور ، و ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال هستند که یک هزار و ۷۰۰ شرکت در پارکهای علم و فناوری مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.