رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: با توجه به اقلیم مناسب، برای نخستین بار دوره رایگان آموزش صنعت نوغانداری "پرورش کرم ابریشم" در این شهرستان برگزار می‌شود.

چیا قربانی اقدم گفت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب این شهرستان در بحث پرورش کرم ابریشم و ایجاد صنایع جانبی همچون تولید نخ ابریشم اتحادیه بافندگان فرش دستباف با هماهنگی اداره جهادکشاورزی و با کمک کارشناسان سازمان نوغانداری کشور اقدام به برگزاری دوره‌های رایگان "پرورش کرم ابریشم" می‌نماید.

وی گفت: برگزاری این دوره‌ها از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه به صورت تئوری و عملی بوده و صنعت نوغانداری فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان مناطق روستایی فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف مهاباد گفت: با پرورش کرم ابریشم، ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی، پزشکی، نظامی و الکترونیک تولید می‌شود و از فضولات کرم ابریشم نیز می‌توان به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصلخیزی خاک استفاده کرد.

قربانی اقدم گفت: مدت پرورش پیله کرم ابریشم ۴۵ روز است لذا کشاورزان با کمترین هزینه و با استفاده از حمایت کمیته امداد در این صنعت می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم نموده و درآمد مناسبی کسب کنند.

دوشادوش صنعت نوغانداری، ابریشم‌بافی به عنوان هنرصنعتی منحصر به فرد و بازارپسند مطرح است که با تولید نخ‌های ابریشم زمینه ساز تولید دستبافته‌های سنتی و هنری در قالب فرش‌ها و تابلوفرش‌های نفیس ابریشمی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.