طی روزهای اخیر کمیاب شدن روغن موجب التهاب در بازارها و نارضایتی مردم شد.

محمدی مسئول روابط عمومی دادگستری هرمزگان گفت: از سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ هزار تن روغن در انبار‌های گمرک بندر شهید رجایی دپو شده بود که ۵۰ هزار تن آن ترخیص شده و ۱۵۰ هزار تن آن باقی مانده بود که اکنون ۳۲ هزار تن آن در حال ترخیص است و مابقی نیز به محض اتمام روند اداری ترخیص خواهد شد.

محمدی گفت: تاخیر در ترخیص ۱۵۰ هزار تن روغن دپو شده در انبار‌های بندر شهید رجایی به دلیل ناهماهنگی‌های دستگاه‌های مرتبط در استان هرمزگان بوده است.

او علت دپو شدن کالا‌ها در انبار‌ها و نبود ابزار‌هایی برای اجبار صاحبان بار، برای ترخیص کالاهایشان را ضعف در قانون دانست که به افراد اجازه هر گونه تخلف در این خصوص را می‌دهد.

این مقام مسئول گفت: دادستانی استان هرمزگان هر بار به موضوع آزادسازی کالا‌های دپو شده ورود می‌کند، اما گاهی عدم وجود قوانین بازدارنده موجب می‌شود که برخی از صاحبان بار عجله‌ای برای ترخیص کالا‌های خود نداشته باشند که این موضوع نیز بی تاثیر در التهاب های ایجاد شده در بازارها نیست.

مسئول روابط عمومی دادگستری هرمزگان می گوید ماجرای کمیاب شدن روغن در بازار بهانه‌ای برای برخی از افراد است چرا که باور کردنی نیست در یک بازه زمانی هم کارخانه ها و هم فروشگاه‌ها خالی از مواد اولیه و روغن شوند در حالی که کارخانه‌ها می‌توانند قبل از اتمام مواد اولیه این موضوع را اعلام کنند تا قبل از هر گونه التهاب در بازار‌ها برای ترخیص مواد اولیه اقدام شود.

او گفت: ماجرای کمبود روغن یک مطالبه عمومی بوده که دادستانی به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اقدام به ترخیص ۳۲ هزار تن روغن کرد و مابقی نیز تعیین تکلیف شده و در صورت فراهم شدن ناوگان حمل و نقل به سرعت ترخیص می‌شوند.

دیروز رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن بازدید از کالاهای دپو شده در بندرشهید رجایی دستور تسریع در ترخیص بیش از ۳۲ هزار تن روغن خام وارداتی را در پی التهاب های ایجاد شده در بازارها به دلیل کمبود روغن صادر کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.