گروه بهداشت و درمان اضطراری (BHCU) هلال احمر گلستان به مدت دو روز به روستای قیزلر در شهرستان گنبدکاووس اعزام شد.

قاسم غریب آبادی در حاشیه برگزاری مانور بهداشت و درمان اضطراری در روستای دور افتاده قیزلر گنبدکاووس گفت: امسال به صد سالگی هلال احمر رسیدیم و معنی آن این است به اندازه صد سال خدمت بی منت به مردم ارائه شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان گفت: برنامه‌های متعددی در هفته هلال احمر برگزار شده و امروز گروه بهداشت و درمان اضطراری استان به روستای کم برخوردار قیزلر از بخش داشلی برون گنبدکاووس اعزام شده است.

او می گوید: اقدامات هلال احمر در زمان بحران نمود بیشتری دارد و به بحث بهداشت، درمان و تسکین آلام بشری آسیب دیدگان توجه می‌کند.

او گفت:در این مانور که در شرایط عادی برگزار می‌شود،گروه ها در شرایط واقعی قرار می‌گیرند تا تمرین کنند زمان بحران به بهترین نحو به مردم خدمات ارائه دهند.

به گفته‌ غریب آبادی در روستای قیزلر مردم و فرمانداری گنبدکاووس، بخشداری و مسئولین روستا استقبال خویی از این حرکت انساندوستانه کردند و افراد برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به این تیم مراجعه می‌کنند.

گروه بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر استان با ظرفیت ۱۹ کادر بهداشتی درمانی داوطلب اعم از پزشک عمومی، متخصص کودکان، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس تغذیه، ماما، تکنسین دارویی و فنی داروخانه و پرستار به مدت ۲ روز به مردم روستا خدمات رایگان ارائه می‌دهد.

همچنین از دیگر برنامه‌های هلال احمر در این روستا افتتاح خانه هلال و برگزاری مانور نجات در آوار زلزله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.