مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح از صدور ۵ هزار و ۴۰۱ گواهینامه مهارت آموزی در استان خبر داد.

جلسه هیئت بازرسی و ایمنی ستاد کل نیرو‌های مسلح از عملکرد برنامه‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه یگان‌های آجا مستقر در آذربایجان شرقی برگزار شد.

سردار کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح در این جلسه گفت: کشور ما جزو کشور‌هایی است که دفاع مردمی دارد و نیرو‌های مسلح به صورت حرفه‌ای و مردمی تعریف می‌شود نیرو‌های مسلح ما آزمایش خود را در جنگ و بحران‌های مختلف نشان دادند همان طور که در جنگ تحمیلی حدود ۹۰ درصد رزمندگان ما را بسیج و سرباز تامین کردند و بالغ بر ۱۳۰ هزار جانباز از این سربازان داریم.

 نیرو‌های مسلح ما با اراده قلبی در امر دفاع و جهاد خدمت می‌کنند.

در خصوص معیشت کارکنان نیرو‌های مسلح ، بازنشستگان و سربازان به همت ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح سه قرارگاه تشکیل شده است.

در قرارگاهی که ایجاد شده کلیه سربازان تحت پوشش آموزش‌های مهارتی و تخصصی قرار می‌گیرند و در دو سال خدمت مقدس سربازی نبایداز بازار کار عقب بمانند و باید کاری یاد بگیرند.

در بخش ساختار، منابع و ماموریت ها‌ی کارکنان وظیفه دچار مشکل بودیم که طی جلساتی در ستادکل مهارت آموزی به عنوان یک ماموریت برای نیرو‌های مسلح ابلاغ شد و پیگیر هستیم جوان یک کار یاد بگیرد تا اشتغال او در آینده حل شود و در این زمینه ارائه تسهیلات نیز در نظر گرفته شده است.

 بنا داریم خودمان را ارزیابی کنیم تا ببینیم موانع و مشکلات ما چه بوده است.

در این سفر سه روزه عزیزانی از ستاد کل برای بررسی عملکرد یگان‌های استان اعزام می‌شوند تا به اقدامات یگان‌ها امتیاز داده شود تا اهتمام جدی فرماندهان و سلسله مراتب نیز مورد بررسی قرار گیرد.

از دیگر اقدامات ستاد کل در خصوص مهارت آموزی کارکنان وظیفه می‌توان به بررسی بستر‌ها و ظرفیت‌ها، ساختار، گفتمان سازی، بروزرسانی ابلاغیه‌ها، تعامل با دستگاه‌های اجرایی، نظارت پیگیری و کنترل، اشتغال، گزارش مشکلات، تجهیز و تکمیل کارگاه‌ها و ابتکار و خلاقیت اشاره کرد.

موضوع مهارت آموزی جزو ماموریت‌های نیرو‌های مسلح است و باید همواره ورود کرده و موانع را رفع کنیم، ضعف سازمان‌ها و مهارت آموزی را بررسی کرده و در جهت حل آن اقدام می‌کنیم

گفتنی است ۱۳ هزار و ۷۰۴ نفر سهمیه استان آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف است که۸۲۰۵ نفر ثبت نامی داشتیم و از این بین ۶ هزار و ۲۱۲ نفر در دوره‌ها قبول و برای ۵ هزار و ۴۰۱ نفر گواهینامه صادر شد و ۷۰۱نفر در انتظار دریافت گواهینامه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار