معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت:کشتی حامل ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج در بندر بوشهر تخلیه شد و تاکنون ۱۷ هزار تن از این محموله توسط ناوگان باری استان بوشهر به انبارها، بارگیری شده است.

مهدی شهابی معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل باری استان اظهار داشت: تعداد ناوگان باری استان بوشهر ۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه است که اشتغال ۵ هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی می گوید عمر متوسط ناوگان باری استان بوشهر را ۱۳ سال است و عمر ناوگان باری استان بوشهر نسبت به متوسط کشوری وضعیت مطلوبی دارد، ولی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری امسال تسهیلات بانکی هنوز اعلام نشده است.

معاون حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر می گوید  سالانه بیش از ۷ میلیون تن کالا در استان جابجا شده است و سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل باری ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از استان بوشهر به سایر نقاط کشور بارگیری شد که نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش یافته است.

شهابی می گوید کشتی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تنی برنج در اسکله بندر بوشهر تخلیه شده است و کشتی حامل ۳۱ هزار و ۵۰۰ برنج ۱۲ اردیبهشت در اسکله بندر بوشهر عملیات تخلیه محموله خود را آغاز کرد که ناوگان حمل و نقل باری استان نقش مهمی در این عرصه دارند.

وی می گوید بیش از ۵۰ درصد این کشتی تخلیه شده است و تاکنون ۱۷ هزار تن از محموله کشتی یاد شده توسط ناوگان باری استان بوشهر به انبارها، بارگیری شده است.

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر فعالیت ناوگان حمل و نقل باری ۲۴ ساعته است و با روند که در پیش است محموله برنج کشتی تا هفته آینده تخلیه و به انبار‌های مورد نظر توسط ناوگان حمل و نقل باری بارگیری می‌شود.

تاکنون ۱۱ محموله کالای اساسی وارد شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر می گوید در ۲ سال گذشته ۱۶۹ هزار تن برنج تنظیم بازار از طریق بندر بوشهر وارد کشور شده است  که تاکنون ۱۱ محموله کالای اساسی برنج از طریق بندر بوشهر وارد شده است.

به گفته جمال زارعی کشتی حامل ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج تایلندی ۱۲ اردیبهشت وارد بندر بوشهر شد که عملیات تخلیه و انتقال آن به انبار آغاز شده است.

وی می گوید محموله برنج وارداتی این کشتی پس از ترخیص به انبار‌های شرکت غله بوشهر منتقل و پس از آن در سراسر کشور توزیع و به قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.