مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم با اشاره به اینکه سال گذشته برنامه‌های ابلاغی درحوزه اشتغال و کارآفرینی استان قم تحقق پیدا کرد گفت: ۷۹ درصد اعتبارات تخصیص یافته به این اداره‌کل نیز جذب شد.

محسن مسعودیان راد گفت: ۲ هزار و ۶۰ طرح اشتغالزا اجرا و حدود چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم با اشاره به انجام ۵۰۰ مورد کاریابی گفت: دراین رابطه خانواده‌های مددجو به موسسه‌های تولیدی، کارخانه‌ها و واحد‌های صنفی و صنعتی معرفی شدند.

مسعودیان راد همچنین با اشاره به توجه و اهتمام کمیته امداد به اشتغال بانوان گفت: ۳۵ درصد کل اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان در بخش بانوان هزینه شده‌است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌های اشتغال‌زایی را جدی‌تر دیدیم، و پیش‌بینی‌ها و اقدام‌هایی را تدبیر کرده‌ایم گفت:‌مطابق برنامه ابلاغی کمیته امداد کشور، باید ۶ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی را در استان ایجاد کنیم.

مسعودیان راد سرجمع اعتبارات اشتغالزایی در سال گذشته کمیته امداد قم را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: امسال نیز چهار میلیارد تومان اعتبار را برنامه‌ریزی و کارسازی می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم در بخشی از سخنان خود با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های امسال کمیته امداد استان گفت: طراحی مشاغل دانش بنیان از مهمترین اهداف به شمار می‌آید، برای تحقق این موضوع با پارک علم و فن‌آوری و دانشگاه‌های متعدد مانند آزاد اسلامی رایزنی و تعامل انجام خواهیم داد.

مدیرکل کمیته امداد قم برگزاری برنامه‌های کارآفرینی با نگاه و رویکرد مشاغل و کارآفرینی‌های دانش‌بنیانی را نیز از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: تا پایان سال، چند رویداد کارآفرینی را با محوریت‌های گوناگون برگزار خواهیم کرد.

مسعودیان راد ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی را نیز از برنامه‌های درحال پیگیری این اداره‌کل طی امسال عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در استان، مباحثی، چون اشتغال‌زایی، معرفت‌افزایی، درآمدزایی، ارزش‌افزایی و ارزش‌آفرینی از نکته‌های مدنظرمان است که از طریق تعامل با مراجع علمی، دانشگاهی و حوزوی انجام خواهد پذیرفت.

مدیرکل کمیته امداد گفت: در حوزه فرهنگی ۲۰۰ رشته شغلی احصا شده، که امیدواریم با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های علمی و معرفتی حوزه‌های علمیه سامان دهی شود.

مسعودیان راد همچنین با اشاره به پیگیری موضوع اشتغال روستایی به‌ویژه در دو شهرستان کهک و جعفرآباد به عنوان دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان گفت: در شهرستان کهک به دنبال تبدیل روستا‌ها به قطب تولید یک محصول هستیم، و در در برخی مناطق روستایی نیز روستای بدون بیکار را دنبال می‌کنیم و طرح‌های فراگیری مانند فعالیت‌های مربوط به نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی که می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد را بین خانواده‌ها توسعه می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) قم گفت: شهرستان جعفرآباد هم با توجه به ظرفیت غنی که دارد، به عنوان محور اشتغال و کارآفرینی موردنظر می‌باشد، از این رو درصدد هستیم تا با برقراری ارتباط با فرمانداران، بخشداران و شورا‌های اسلامی روستاها، شرایط پویایی را در مساله اشتغال فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار