رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در دانشگاه ملی شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ملی شهر دوشنبه در محور‌های مبادله استاد و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری وبینار‌های علمی، دوره‌های کوتاه مدت، کنفرانس، سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی امضاء شد.

محمد علی کیانی با حضور در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه ملی تاجیکستان گفت : دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه‌های پزشکی، فناوری و پذیرش دانشجو پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در ایران و جهان داشته است و این آمادگی را دارد که تجربیات خود را در اختیار دانشگاه ملی تاجیکستان قرار دهد.


دانشگاه ملی تاجیکستان که بزرگترین و معتبرترین دانشگاه این کشور است در سال ۱۹۴۷ میلادی تاسیس شد و هم اکنون با ۱۵ دانشکده بیش از ۱۸ هزار دانشجو در آن در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در این سفر از بزرگترین بیمارستان کشور تاجیکستان بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور وزیر تندرستی کشور تاجیکستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجام شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان روند درمان بیماران، تعداد کارکنان، نحوه ویزیت بیماران، شرایط، امکانات و تجهیزات پزشکی را بررسی و ارزیابی کرد.

محمد کیانی گفت: این بیمارستان، مجهز به بخش‌های درمانی، چون تصویر برداری تشخیصی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی است که در زمینه‌های تخصصی درمان و آموزش نیرو‌های متخصص درخواست کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد را داشته است.

او  گفت: این بازدید با هدف آشنایی هر چه بیشتر با توانمندی ها، برنامه‌ها و نیازمندی‌های درمانی جمهوری تاجیکستان صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار