یک مقاله تحقیقاتی توضیح داده است که برخی از گوش ماهی ها و جلبک های دریایی در یکی از مناطق کره جنوبی در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر هستند.

مقاله تحقیقاتی با عنوان "ارزیابی اثر ضد ویروسی در برابر گسترش SARS-CoV-2 توسط پلی ساکاریدهای خام از جلبک دریایی و گوش ماهی در شرایط آزمایشگاهی" ۲۳ آوریل در ژورنال آکادمیک بین المللی "Marine Drugs" توسط محققان کره ای منتشر شده است.

محققان قندهای خام استخراج شده از دو نوع جلبک دریایی و گوش ماهی واندو را به دلیل اثرات بازدارنده آن ها بر گسترش SARS-CoV-2، نوعی از ویروس کرونا که باعث COVID-19 می شود، ارزیابی کردند.

بر اساس این مقاله، آن ها دریافتند که پلی ساکارید خام «hizikia fusiforme که یکی از دو نوع جلبک دریایی است، قوی‌ترین اثر ضد ویروسی را نشان می‌دهد و پس از آن «sargassum horneri»، دیگر جلبک‌های دریایی و بقایای گوش ماهی قرار دارد.

این نتایج نشان می‌دهند که این پلی‌ساکاریدهای خام دریایی با جلوگیری از ورود ویروس به بدن، به طور موثری از گسترش SARS-CoV-2 جلوگیری می‌کنند.

خوردن جلبک دریایی و گوش ماهی به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله ویتامین ها، آهن، کلسیم و پروتئین از دیرباز در کره جنوبی شناخته شده است.

منبع: وبسایت voi.id

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
⁦(。◕‿◕。)
۱۴:۴۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
ایران با وجود اینکه دریا دارد از این نعمت ها استفاده نمی‌کرده و نمی کند ماهی هم گران است بعد کلی ساحل خلیج فارس و دریای عمان و البته اقیانوس های آزاد،فقط خاک بر سری و اعتیاد شده تلاششان
آخرین اخبار