رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای سرقت در یکی از استان های همجوار زنجان خبر داد.

سرهنگ آدینه لو گفت: اعضای باندی که با جعل مدارک و اسناد و با استفاده از پلاک تقلبی خودرو اقدام به کلاهبرداری و در نهایت سرقت از پایانه‌ها می‌کردند در یکی از استان‌های همجوار زنجان دستگیر شدند.

او می‌گوید: مأموران پلیس آگاهی زنجان از اسفندماه پارسال از فعالیت اعضای یک باند حرفه‌ای که با استفاده از اطلاعاتی که شرکت‌های شمش روی  و سیم و کابل در فضای مجازی منتشرکرده بودند اقدام به کلاهبرداری و سرقت از این شرکت‌ها می‌کردند مطلع شده و پیگیری موضوع و شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان زنجان پس از ۳ ماه تلاش بی وقفه کارآگاهان پلیس آگاهی زنجان و یکی از استان‌های همجوار و سربازان گمنام امام زمان (عج) اداره کل اطلاعات و با هماهنگی شخص دادستان زنجان اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ آدینه لو گفت: همه اعضای این باند ۵ نفره طی یک عملیات غافلگیر کننده دستگیر شده و ۲ دستگاه خودروی سنگین دارای پلاک جعلی و یک دستگاه خودروی سواری از متهمان کشف و توقیف شد.

او می‌گوید: مأموران  انباری را که متهمان برای جاساز کردن اجناس مسروقه در یکی از استان های همجوار زنجان اجاره کرده بودند را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: تعداد ۳ کامیون حامل بار مسروقه که شامل مقادیر زیادی شمش و سیم‌های مسی است از متهمان کشف و توقیف شده است.

به گفته سرهنگ آدینه لو متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند، اما در مواجهه با ادله پلیسی لب به اعتراف گشوده و تاکنون به سرقت از استان‌های زنجان، رشت، ساوه و قم اعتراف کرده اند.

او می‌گوید: بنابر اظهار نظر کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه از متهمان ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: ۳۰ میلیارد ریال از مبلغ فوق متعلق به سرقت از شرکت شمش روی استان زنجان و مابقی نیز از سایر استان‌ها بوده.

سرهنگ آدینه لو از صاحبان مشاغل خواست تا اطلاعات بار خود را به هیچ عنوان در فضای مجازی منتشر نکنند و قبل از هرگونه اقدامی کارت هوشمند رانندگان و اطلاعات آن‌ها را به صورت کامل دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.