دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی از شناسایی ۱۳۳ مورد مشکوک به سرخک در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۳ مورد مشکوک به سرخک در استان شناسایی و مورد نمونه‌گیری قرار گرفت که هیچکدام تایید نشده و فقط دو مورد سرخچه بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز تزریق دوز چهارم واکسن کرونا می گوید: تاکنون ۵۱۰ نفر از بین جامعه هدف دوز چهارم را دریافت کردند و مراکز واکسیناسیون استان نیز آماده ارائه خدمت و تزریق واکسن نوبت چهارم به گروه‌های هدف بالای ۷۰ سال، گروه‌های پر خطر و کادر بهداشت و درمان هستند.

متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا طی یک ماه گذشته ۲۲۱۸ دوز بوده است، گفت: استقبال از واکسیناسیون در استان رضایت بخش نیست.

دکتر موسوی می گوید: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز رضایت بخش نیست و در صورت سهل انگاری و عادی انگاری احتمال موج هفتم در تابستان وجود دارد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان می گوید: در بین جامعه هدف ۵ سال به بالا ۸۳.۹ درصد دوز اول ۷۴.۸ درصد دوز دوم و ۳۳.۴ درصد روز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گفته دکتر موسوی: در بین جامعه هدف ۱۸ سال به بالا ۵۶.۴ درصد هنوز دوز سوم واکسن را دریافت نکردند.

دکتر موسوی گفت: شهرستان‌های ارومیه، شاهیندژ، تکاب و سلماس در صدر و در شهرستان‌های پیرانشهر، چایپاره، سردشت و چالداران کمترین تعداد دوز سوم واکسن را دریافت کردند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در  آذربایجان غربی با اشاره به رنگ بندی کرونایی استان نیز گفت: ۹ شهرستان آبی و مابقی شهرستان‌ها زرد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.