بر اساس بیانیه مطبوعاتی کمیسیون، وستاگر در سخنرانی خود در ۵ ماه مه گفت: «DMA بهار آینده لازمالاجرا خواهد شد و ما به محض دریافت اولین اطلاعیهها برای اجرا آماده میشویم»." این قانون در مورد ایجاد ساختارهای جدید در کمیسیون است و اشاره دارد به تهیه پیش نویس متون قانونی بیشتر در مورد رویهها یا فرمهای اطلاع رسانی، تیمهای مخصوص این مورد در اتحادیه اروپا در حال حاضر مشغول آماده سازی این موارد هستند و اتحادیه اروپا قصد دارند خیلی زود با ساختارهای جدید وارد شود.
طبق گزارش TechCrunch، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، اعلام کرد که اتحادیه اروپا اجرای قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را تا بهار سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد. وستاگر پیشتر گفته بود که قانون با هدف محدود کردن شرکتهای بزرگ فناوری میتواند از اکتبر سال جاری اجرایی شود.
DMA، که مذاکرهکنندگان در ماه مارس در بروکسل با آن موافقت کردند، شرکتهای بزرگ را هدف قرار میدهد پلتفرمهایی مانند فیسبوک و گوگل با قدرت کنترل توزیع در بازارهایشان هستند. برخی از قوانین کلیدی تنظیم شده برای این شرکتها عبارتند از:
برنامههای پیام را برای اطمینان از اینکه کاربران به یک شبکه متصل نیستند، سازگار کنید.
به کاربران اجازه دهید هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، موتور جستجوی پیشفرض، مرورگر وب و دستیار مجازی را انتخاب کنند.
از شرایط دسترسی منصفانه برای فروشگاههای برنامه اطمینان حاصل کنید.
کسب رضایت صریح برای ترکیب دادههای شخصی برای هدف قرار دادن تبلیغات
شرکتها را از رتبه بندی محصولات خود بالاتر از سایرین منع کنید.
شرکتها را به دلیل نقض اولیه قانون تا ۱۰ درصد از فروش جهانی سالانه آنها جریمه میکند و برای تخلفات مکرر تا ۲۰ درصد افزایش مییابد.
شرکتهایی که به طور معمول قوانین را نقض میکنند، به طور موقت از انجام ادغام و تملک منع میشوند.
بیشتر بخوانید