فرماندار خرم آباد گفت: کمبود زمین و بالابودن تقاضا برای مسکن منجر به افزایش قیمت در این حوزه شده است.

علی محمد دریکوند درجلسه بررسی وضعیت مسکن، چالش‌ها و برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۱ گفت: شهر خرم آباد سالانه با تقاضای زیادی در حوزه مسکن مواجه است.

وی می گوید: طرح تفضیلی شهری تاکنون به طور کامل اجرا نشده است و از طرفی ترافیک شهری، حاشیه نشینی و ساخت و ساز‌های خارج از استاندارد سیمای نامناسبی را به شهر خرم آباد داده است که زیبنده مردم نیست.

وی کمبود زمین و بالابودن تقاضای مسکن را عامل افزایش قیمت در این حوزه دانست و گفت: ورود دلالان برای کسب منفعت از بازار مسکن نیز بر این گرانی افزوده است که باید برای رفع این مشکلات، تدابیر جدی اتخاذ شود.

فرماندار خرم آباد اضافه کرد: در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی به لرستان، ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال در سطح استان هدفگذاری شد که کلنگ پروژه ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحدی در شهر خرم آباد به زمین زده شد.

دریکوند گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در طرح نهضت و اقدام ملی مسکن شهر خرم آباد ثبت نام کرده اند مسوولان حوزه مسکن باید تدابیری به منظور تسریع در روند ساخت و ساز به عمل آورند.

وی می گوید: به گفته معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان بیش از ۲۴ هزار درخواست از مجموع ثبت نام کنندگان مسکن مورد تایید قرار گرفته است.

وی معتقد است: برخی از واحد‌های پروژه هفت هزار و ۵۰۰ واحدی در روند صدور پروانه دارای مشکل می‌باشند که همکاری شهرداری جهت رفع این مشکل ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.