برگزاری رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی در بندر شهید رجایی

با ترسیم سناریوی انفجار مخازن، امداد و نجات، قطع برق و مقابله با اقدامات خرابکارانه در سایت یکی از شرکت‌های نفتی مستقر در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: هدف از برگزاری رزمایش، سنجش شرایط احراز تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی، ارزیابی هماهنگی تیم‌های پاسخ به شرایط اضطراری و بحرانی، اجرای دستورالعمل‌های تهیه شده برای شرایط اضطراری و بحرانی است.
علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران گفت: پاسخ به تهدیدها، حوادث و مخاطرات و رعایت وحدت فرماندهی و سلسله مراتب در صدور فرامین و گزارش‌گیری از اهداف این مانور است.

وی گفت: براساس یک برنامه ساعت ۱۰ صبح امروز دوشنبه ۱۹ آذرماه پس از اعلام یک حادثه فرضی در یکی از شرکت‌های نفتی واقع در بندر خلیج فارس، بلافاصله نفرات عملیاتی ذیربط مطابق شرح کار مشخص شده خود را به موقعیت حادثه رساندند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: بلافاصله تیم آتش نشانی اقدام به اطفاء حریق نموده و تعداد چهار نفر از پرسنل که به‌دلیل انفجار مخزن مصدوم شده بودند در کم‌ترین زمان ممکن توسط نیرو‌های امدادی به بهداری منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

جانشین پدافند غیرعامل کشور نیز گفت: افراد شرکت‌کننده در این تمرین با جدیت و انرژی بسیار خوبی حاضر و تمامی فرآیند‌های نزدیک به شرایط اضطرار واقعی اجرا شد.

سردار محسن ساسانی گفت: جدیت و انرژی نیرو‌های واحد ایمنی، آتش‌نشانی و یگان حفاظت در این تمرین فرضی و زمانبندی‌ها آن‌ها در پاسخگویی به تهدید‌ها نشان داد که افراد از آمادگی بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی گفت: این رزمایش ترکیبی پدافند غیر عامل با حضورتعدادی از ارزیابان سازمان پدافند غیر عامل کشور و ارزیابان سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری هرمزگان، گروه‌های HSE، جمعی از شرکت‌های خصوصی، آتش‌نشانی و یگان حفاظت بندر شهید رجایی اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.