حجت‌الاسلام والمسلمین طیبی‌فر گفت: روحانیون شیعه و سنی نه‌تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در همه دوران‌های مختلف و مقابل مخاطرات پیش‌گام بوده و جان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش‌ از ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی استان کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی سابق سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: این جلسه مزین به حضور خانواده‌های گرانقدر شهدا و به‌ یاد ۵۱ شهید روحانی این خطه برگزار شده است.

او گفت: روحانیت نه‌تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در همه دوران‌های مختلف کاری و هر جایی که احساس خطر شده است، پیش‌گام بوده و جان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طیبی‌فر با بیان اینکه روحانیون شیعه و سنی کنار هم توسط دشمنان به شهادت رسیده‌اند، گفت: اشتراکات باعث شده است هر کجا اسلام و کشورهای اسلامی در معرض خطر قرار گرفته‌اند، عالمان دینی حضور فعال داشته و جانفشانی کرده‌اند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید به‌صورت ویژه از خانواده‌های صبور و فداکار شهدا تقدیر شود چراکه آنان عزیزترین کس خود را تقدیم انقلاب کرده و مقاومت و ایستادگی خود را اعلام کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این مراسم گفت: جامعه روحانیت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ شهید را در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی تقدیم کرده است ، دشمنان امروزه نوک حملات خود را علیه روحانیون گرفته‌اند و همه ما نمونه آن را در حادثه اخیر مشهد مقدس دیدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفرنژاد گفت: روحانیون همواره پرچمدار و خط شکن بوده اند و در این راستا شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی کرده اند.

او می گوید: آنان به دلیل پایگاه ویژه اجتماعی که دارند همواره در عرصه‌های اجتماعی پیشرو بوده اند و همین امر موجب کینه دشمنان علیه جامعه روحانیت شده است.

جعفر نژاد گفت: در راستای تکریم شهدای روحانی با خانواده ۴۰ شهید روحانی در استان دیدار کردیم و هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب را تقدیم کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم گفت: روحانیت ما برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی شهدا، جانبازان و ایثارگران بسیاری را تقدیم کرده است. حجت السلام و المسلمین پورذهبی گفت:ایثار و شهادت طلبی از مله ویژگی های بارز شهدای روحانیون بوده که با نفس و مال خود در راه حق جهاد کرده اند.

 او می گوید: روحانیون تجلی ایمان به خدا هستند و با مجاهدت و ایثار خود در مسیر روشنگری و هدایت افکار جامعه همت می‌گمارند لذا نباید روحانیون ما نسبت به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان نگران باشند.

کنگره ملی شهدای کشور برای چهار هزار روحانی شهید ثبت‌شده چهارم خردادماه در قم برگزار خواهد شد و امروز به عنوان پیش کنگره ملی این مراسم در کردستان  برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.