مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی با محوریت خراسان رضوی و داوری ۱۲۷ اثر در حال اجراست.

سید جواد موسوی در محل برگزاری مراسم ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی گفت: ما میزبان ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی کشور هستیم. این مراسم با محوریت خراسان رضوی و با حضور استان‌های خراسان شمالی و جنوبی در مشهد برگزار شده است.

او گفت: ۱۲۷ اثر از استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در حال داوری هستند که ۵۶ اثر مربوط به خراسان رضوی، ۵۵ اثر مربوط به خراسان شمالی و ۱۷ اثر مربوط به خراسان جنوبی است. این ۵۶ اثر خراسان رضوی توسط ۲۵ هنرمند صنایع دستی به این مراسم معرفی شده که در رشته‌های زیورآلات سنتی، گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، سنگ‌تراشی، نساجی، دوخت‌های سنتی و خراطی چوب هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این دوره‌ها هر دو سال یکبار با هدف دریافت نشان ملی برگزار می‌شوند که امروز ششمین دوره آن در خراسان رضوی در حال اجرا و داوری است.

موسوی در خصوص معیار‌های انتخاب این آثار گفت: شاخص‌های اصلی برای این داوری، اصالت اثر، نوع طراحی، خلاقیت، مواد اولیه و کاربردی‌بودن این صنایع دستی است.

او گفت: در فاصله‌ای کمتر از یک ماه نتیجه داوری به  شرکت کنندگان اعلام خواهد شد. در ۵ دوره قبل، در مجموع ۱۳۰ اثر در  خراسان رضوی موفق به دریافت نشان ملی شدند که از میان این ۱۳۰ اثر نیز ۹ اثر برای  خراسان رضوی موفق به دریافت نشان یونسکو شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص مزایای دریافت نشان اصالت ملی صنایع دستی گفت: با هدف برندسازی، بازاریابی و فروش آثار، فرصت بسیار خوبی برای دریافت کنندگان ایجاد خواهد شد و در روز‌های برگزاری نمایشگاه‌ها اولویت با افراد دارای نشان خواهد بود.

موسوی گفت: همچنین در خصوص دریافت تسهیلات مربوطه که توسط وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌بینی شده اولویت با افرادی است که موفق به کسب مُهر اصالت ملی صنایع دستی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.