رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفر خواست متهمین پرونده فساد مالی مسئولان سابق شرکت عمران صدرا در دادسرای جنائی و جرائم امنیتی شیراز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: پرونده فساد مالی در شرکت عمران صدرا پارسال و بر اساس گزارش نهاد‌های امنیتی استان و گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد و این پرونده دارای ۱۳ متهم است که هر کدام از متهمان این پرونده با اتهامات گوناگونی روبرو هستند.

او، اتهامات وارده به متهم اصلی و ردیف اول این پرونده را ۵۸ فقره اهمال در انجام وظایف، منتهی به تضییع بیت المال، ۴۶ فقره تبانی و تدلیس در معاملات دولتی، ۶ فقره ارتشاء، ۵ فقره پول شویی، اختلاس و تحصیل مال از طریق نامشروع عنوان کرد، همچنین ۱۲ متهم دیگر پرونده نیز با اتهامات مشابه و دریافت یا پرداخت رشوه مواجه هستند.

رئیس شورای قضایی استان فارس گفت: در این کیفرخواست ۶۴ صفحه‌ای به اعترافات و اظهارات همه متهمین و نحوه ارتکاب جرائم و تبانی‌های صورت گرفته و اخذ و پرداخت رشوه و سایر بزه‌ها اشاره شده و کارشناسی‌های دقیقی در خصوص محاسبه تضییع بیت المال، حیف و میل اموال عمومی، محاسبه رشوه‌های پرداخت شده و اخذ شده توسط مسئولین وقت این شرکت و اموال نامشروع تحصیل شده انجام شده است.

این مقام ارشد قضایی استان فارس گفت: مدیر عامل و برخی از اعضای هیأت مدیره شرکت عمران صدرا، ضمن تبانی با تعدادی از پیمانکاران و دلالان شهر صدرا اقدام به واگذاری اراضی دولتی به قیمت پایین از ازرش واقعی کرده و قسمت‌های زیادی از اراضی فضای سبز شهر صدار را نیز به صورت غیر قانونی به باغ مسکونی، تجاری، اداری و مسکونی تغییر کاربری داده و به افراد و پیمانکاران خاصی واگذار کرده اند.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: علاوه بر کسب منافع کلان و پولشویی خسارت‌های گسترده مالی به اموال عمومی و بیت المال وارد و حقوق عمومی مورد تضییع قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: در راستای روشن شدن همه ابعاد موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و همچنین اقناع وجدان قضایی و رعایت حقوق متهمین، کارشناسی‌های متعددی انجام و پس از اخذ نظر کارشناسی ۹ نفره میزان ضرر و زیان وارده به بیت المال و وجوه نامشروع حاصله به میزان ۱۲۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۹۱۵ تومان برآورد شد.

پرونده این فساد مالی پس از صدور کیفر خواست جهت رسیدگی به دادگاه کیفری ۲ شیراز ارسال شد و دادگاه این متهمان به زودی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار