معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت:سفیران سلامت در مدارس در پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس نقش بسزایی دارند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: دانش آموزان سفیر سلامت، آموزش‌های مرتبط با حوزه سلامت از جمله تغذیه سالم، محیط زیست، بهداشت فردی و بهداشت محیط را توسط مربیان بهداشت مدارس، آموزش می‌بینند و آن را به دیگر دانش آموزان و خانواده‌های خود انتقال می‌دهند.

مجتبی رمضان بیگی گفت: در چند سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، نقش سفیران سلامت پر رنگتر شده است و این دانش آموزان پس از طی دوره‌های آموزشی و کسب اطلاعات کافی درباره ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن و دستورالعمل‌های بهداشتی، این اطلاعات را به دیگر دانش آموزان منتقل می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حداقل ۲۰ درصد هر مدرسه را سفیران سلامت تشکیل می‌دهند گفت: این دانش آموزان، نکات بهداشتی و ایمنی را در مدارس رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخطی دیگر دانش آموزان مانند استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله مناسب از یکدیگر، رعایت نکردن بهداشت را به آن‌ها تذکر می‌دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: سفیران سلامت می‌توانند نقش بسزایی در کنترل بیماری کرونا داشته و به افزایش سطح سواد سلامتی خانواده و مردم کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار