رئیس دانشگاه تهران گفت: بحث متاورس و فراتر جهان به این صورت است که باید در آینده آن‌ را در مسائل آموزشی به کار بگیریم.

محمد مقیمی در نهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران گفت: در راستای تحقق دانشگاه کارآفرین که به عنوان راهبرد اصلی در دانشگاه تهران انتخاب کرده ایم از ابتدای مسئولیتم در حال تدوین برنامه‌های درسی مرتبط با این زمینه بوده ایم. از جمله آن ها بسته تحول آموزش کارآفرینانه است که در حال عملیاتی کردن آن هستیم.

به گفته وی دانشگاه تهران تلاش می‌کند که بسته آموزشی در تابستان نهایی شده و از مهر یعنی شروع سال تحصیلی جدید به ترتیب اولویت اجرایی شود.

او گفت: تفاوت بین بحث آموزش کارآفرینی و آموزش کارآفرینانه وجود دارد و رویکرد ما فراتر از آموزش‌های کسب و کارآفرینانه است. تلاش می‌کنیم تمام آئین نامه‌ها را متحول کنیم تا خروجی آن فارغ التحصیلان کارآفرین باشند و متناسب با تخصص خود نه تنها بازار کار را برای خود، بلکه زمینه اشتغال آفرینی را برای همه جامعه مرتبط با شعار سال و فرمایشات رهبری محقق کنند.

به گفته وی محور اصلی استادان خواهند بود و ثروت و سرمایه اجتماعی، اقتصادی و مالی در این زمینه به شدت مورد نیاز است؛ باید نقش مشخصی در زمینه آموزشی و تربیتی برای استادان فراهم شود.

او گفت: باید ساز و کار‌هایی فراهم شوند که استادان علاوه بر مباحث آموزشی به ترویج مسائل فرهنگی هم اقدام کنند. به کمک بقیه دوستان، طرح همیار صنعت را پیگیری می‌کنیم تا دانشجویان در صنعت به کار گرفته شوند. رویکرد آموزشی و فنون دروس باید متحول شوند.

مقیمی گفت: از اهداف ما توجه به مسائل مربوط به متاورس است. بحث متاورس و فراتر جهان به این صورت است که باید در آینده آن‌ را در مسائل آموزشی به کار بگیریم. هم اکنون کارشناسان ما در حال برنامه ریزی هستند تا ببینند که چگونه باید از فضای اینترنت برای توسعه علم و دانش استفاده کنیم و در این زمینه به تناسب رشته‌ها برنامه‌هایی را اجرایی کرده ایم.

به گفته وی باید هر ۵ سال یک بار دروس دانشگاهی تغییر یابند و متناسب با نیاز صنعت شوند و به صورت مسئله محور فرآیند ساختاری دانشگاه تهران را تغییر دهند.

او گفت: فرآیندها باید کارآفرینانه شوند‌ و مهم ترین مولفه ها در این زمینه واگذاری اختیارات به اعضای هیئت علمی و استادان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.